Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرانا، " محمد فیصل"، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای سخنان وزیر امور خارجه هند را که در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی مطرح شده و در برخی از مطبوعات هند نیز انعکاس یافته بود، اظهارات و ادعاهایی بی اساسی دانست و آن را بخشی از برنامه‌های حزب حاکم هند علیه پاکستان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: پاکستان به عنوان کشوری که بیشترین آسیب را از تروریسم مرزی متحمل شده، همچنان خود را متعهد به تعامل سازنده در منطقه و در سطح جهان می داند که هدف آن مشارکت در مسیر ارتقای صلح و رفاه برای ملت‌های منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین ادعای صادرات تروریسم از سوی این کشور را رد کرد و به دهلی‌نو توصیه کرد که دست از حساسیت علیه پاکستان برداشته و از انکار واقعیت خودداری کند.

وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه خود تاکید کرد: مواضع طرف هندی مبنی بر بازگشت  وضعیت عادی در منطقه جامو و کشمیر بسیار مبهم است زیرا این عادی بودن وضعیت برای جهان قابل مشاهده نیست و متاسفانه سرکوب معترضان در منطقه کشمیر همچنان ادامه دارد.

روابط پاکستان با هند از زمان لغو امتیازات خاص کشمیر از سوی دولت دهلی نو وارد دور شدیدی از تنش ها شده است. اسلام آباد در واکنش تند به این تصمیم، روابط با هند به عنوان رقیب سنتی خود را به پایین ترین سطح رساند و در  گام های بعدی تجارت و حمل و نقل با این کشور را قطع و سفیر هند را نیز اخراج کرد.

تقریبا ۱۰۶ روز پیش نخست‌وزیر هند از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد. طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

هند پخش شبکه‌ سحر را در کشمیر ممنوع کرد کد خبر 463871 برچسب‌ها هند کشمیر پاکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند کشمیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران