Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@07:58:47 GMT

رفتن به جاده چالوس بدون زنجیر چرخ ؛ ممنوع!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۸۹۳۴

رفتن به جاده چالوس بدون زنجیر چرخ ؛ ممنوع!

رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات جاده کرج - چالوس، برای تردد در این محور همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ رضا گودرزی، اظهار داشت: رانندگان قبل از سفر در این جاده، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند چرا که در صورت ریزش برف، ماموران پلیس راه در ابتدای محور خودرو‌ها را کنترل و از ادامه مسیر خودرو‌های بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط رانندگان از سفر‌های غیر ضروری به ویژه در جاده کرج - چالوس خودداری و برای سفر به شهر‌های شمالی کشور از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه به رانندگان است.

اکنون با توجه به بارش باران در تمام نقاط استان البرز سطح معابر لغزنده است که در چنین شرایطی رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان وسیله نقلیه ضروری است.

پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های مورد نظر مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: داشتن زنجیر چرخ برای تردد در جاده چالوس الزامی است لغزنده بودن جاده کرج – چالوس به دلیل بارش برف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان البرز بارش برف پلیس راه جاده سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از لغزندگی معابر به سبب بارش باران و ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه سواران در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌حمدله رحمتی‌پور‌ اظهار داشت: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

وی افزود: اکنون تمام معابر شهری این استان لغزنده بوده و رانندگان ضمن رعایت جوانب احتیاط با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب حرکت کنند.

‌رحمتی پور اضافه کرد: برابر ماده 169 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

این مقام انتظامی  گفت‌: در این شرایط، سرعت خودرو می‌بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده‌های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

توقیف 310 وسیله نقلیه حادثه‌ساز در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز بیان کرد: در شرایط بارش دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است و با توجه به لغزنده بودن سطح معابر، طول مسافت توقف نسبت به شرایط عادی بیشتر است که می‌طلبد رانندگان ضمن توجه کافی به جلو با احتیاط حرکت کنند.

رحمتی‌پور یادآور شد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

وی گفت: اکنون تیم‌های پلیس راهور به منظور تسهیل در عبور و مرور در معابر شهری استان البرز مستقر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ