Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@23:29:18 GMT

پیش بینی بارش سنگین باران و برف

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۳۰۷

ساعت24- سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن اشاره به بارش سنگین باران و برف در کشور تا دو روز آینده نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب هشدار داد.

 بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی بارش شدید باران و برف از روز دوشنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

سه شنبه ۲۸ آبان ۹۸، بارش در خلیج فارس، بوشهر، غرب و جنوب فارس حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر، گیلان و مازندران حداکثر بین۳۰ تا ۵۰ میلی متر، در هرمزگان، شمال زنجان و جنوب شرق اردبیل حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلی متر و در تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شمال یزد حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ میلی متر رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۸، بارش در مازندران حداکثر بین۴۰ تا۶۰ میلیمتر، گلستان حداکثر بین ۳۰ تا ۴۵ میلیمتر، در هرمزگان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلی متر و در سمنان، یزد، کرمان، غرب خراسان رضوی حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ میلی متر پیش‌بینی‌ می‌شود.

بر اثر بارش‌های پاییزه آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پابل پیش‌بینی است. از این رو مردم هنگام تردد احتیاط کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

بر اساس همین گزارش، روز سه شنبه ۲۸ آبان ۹۸، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و بارش باران و برف در شرق لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، اصفهان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، غرب خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان و رگبار و رعد وبرق در استانهای: بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز رخ می‌دهد.

چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۸ ، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف برای شرق گیلان، گلستان و مازندران و بارش باران و برف در سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و یزد، شمال فارس، تهران، قم و رگبار و رعد وبرق برای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۸، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان،‌ بارش باران و برف در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و رگبار و رعد وبرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان و جمعه (اول آذر ۹۸) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل رخ می‌دهد.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: باران و برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در ساعاتی از امروز بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین با افزایش ناپایداری‌ها برای روز دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی ابری همراه با غبار محلی، در ارتفاعات رشد ابر و بارش پراکنده باران خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی مترخواهد بود.

کد خبر 6096206

دیگر خبرها

  • بارش باران در تمام محورهای لرستان
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت