Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@19:24:31 GMT

در ماه آخر بارداری چه کار‌هایی انجام دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۰۸۶۸

در ماه آخر بارداری چه کار‌هایی انجام دهیم؟

۱. یک کار خوب برای خودتان انجام دهید
تازه مادران دوست دارند تمرکزشان را بر روی نیاز‌های نوزاد در راهشان بگذارند و تمام وقتشان را تا آخرین لحظه به این موضوع اختصاص می‌دهند. در حالی که شما باید برای خودتان نیز وقت بگذارید. کار‌هایی هست که تا نوزاد به دنیا نیامده می‌توانید انجام دهید از جمله مراجعه به آرایشگاه و انجام کار‌های زیبایی لازم قبل از تولد فرزندتان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما اگر بیشتر فکر کنید، مواردی که باید انجام دهید نیز بیشتر خواهد شد.
۲. با دوستانتان قرار بگذارید
قطعا شما و نوزادتان نمی‌توانید درباره رویداد‌های جاری صحبت کنید. بهتر است تا زمان دارید با دوستانتان یک قرار دوستانه بگذارید و گپ بزنید. حتی می‎توانید با همسرتان یک قرار رمانتیک بگذارید و یک شام عاشقانه و دو نفره پیش از آمدن فرزندتان داشته باشید.

۳. خانه را آماده کنید
احتمالا چند ماه گذشته را روی اتاق فرزندتان و مهیا کردن آن صرف کرده‌اید. اما بهتر است سری به آشپزخانه بزنید و برای یک ماه آینده مواد غذایی لازم را تهیه کرده و ذخیره کنید. لباس‌ها را شسته و آماده نگهدارید. بعد لیستی از کار‌های خانه را تهیه کنید. بعد از آمدن فرزندتان احتمالا همسر، خانواده و دوستان نزدیکتان به شما در کار‌های خانه کمک خواهند کرد بنابراین می‌توانند به این لیست مراجعه کنند.
۴. لوازم نوزاد را امتحان کنید
بهتر است تا فرزندتان به دنیا نیامده اطمینان حاصل کنید تمام وسایل نوزاد درست کار می‌کنند. همه چیز را امتحان کنید تا بتوانید نحوه عملکرد آن را بفهمید. شاید ننویی که برایش خریده‌اید درست تاب نخورد یا اهرمش خراب باشد. بهتر است تمام این موارد را پیش از تولد نوزادتان امتحان کرده و از درست کار کردنشان اطمینان حاصل کنید.

۵. دوربین و موبایل خود را تنظیم کنید.
چون هر لحظه ممکن است فرزندتان به دنیا بیاید بهتر است دوربین و موبایلتان را آماده کنید، حافظه‌شان را خالی کنید تا بتوانید از لحظه لحظه ورود فرزندتان عکس داشته باشید. بد نیست اگر دوربین عکاسی ندارید به فکر تهیه آن باشید، چون احتمالا در سال‌های آینده قرار است هزاران عکس از کوچولویتان داشته باشید.
۶. فیگور‌های جدید عکاسی یاد بگیرید
توصیه‌هایی که دوستانتان به شما درباره شکل عکس‌هایی که قرار است بگیرید، مطمئنا به کارتان خواهد آمد. دو هفته اول بعد از تولد نوزاد نمیتوانید سراغ اینترنت و فیگور‌های مختلف عکاسی بروید، بهتر است از همین حالا چندتایی را در ذهنتان بسپارید تا خیالتان راحت باشد.
۷. ماساژ کف پا را از دست ندهید
قطعا در دوران بارداری در ناحیه پا احساس خستگی زیادی خواهید داشت بنابراین بهتر است از یک ماساژور حرفه‌ای کمک بگیرید تا پاهایتان را ماساژ دهد. این کار به آرامش قبل از زایمان شما کمک زیادی خواهد کرد.

۸. بعضی لباس‌های جدید نوزاد را بشویید
بهتر است برچسب لباس‌ها را به حال خود بگذارید، چون هنوز نمی‌دانید کدام لباس‌ها اندازه نوزادتان خواهد بود و به کارتان خواهد آمد، اما حتما از یک شوینده ملایم استفاده کنید و برخی لباس‌هایی که مطمئنید استفاده خواهد شد بشویید.
۹. لالایی آماده کنید
بهتر است برای نوزادی که در راه دارید چند لالایی آماده کنید. استفاده از اپلیکیشن‌هایی برای لالایی نوزاد نیز به کارتان خواهد آمد پس در ماه آخر بارداری چند اپلیکیشن مناسب را دانلود کنید.   منبع: نی نی بان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما با اشاره به نقش مامایی در پروسه سلامت مادر و نوزاد، اظهار داشت: با وجود تلاش جامعه مامایی و مراقبین سلامت، حدود 47 درصد زایمان‌های انجام شده در سال گذشته طبیعی بوده که مستلزم فرهنگ‌سازی و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش این مهم است.

وی به نقش اثرگذار ماما در روند زایمان و سلامت مادر و نوزاد، اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای در روند کار ماما عنصری بسیار مهم است به ویژه در محور جوانی جمعیت و حفظ کرامت مادری، اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مامایی با اغلب شاخص‌های جهانی سلامت از جمله سزارین، زایمان طبیعی، مورتالیتی نوزاد و مادر در ارتباط است، تصریح کرد: بنابراین تقویت توانمندی این قشر موضوع مهمی است که یاید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماماها و به‌روزرسانی آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک بخش مهمی از موفقیت در حوزه مراقبت‌های سلامت، مرهون تلاش خانواده مامایی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز روند جمعیت با کاهش مواجه است، اما شیب کاهشی کند شده، عنوان کرد: نقش ماماها در افزایش و طرح جوانی جمعیت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به عنوان عامل اصلی بحران جمعیت مطرح است، تصریح کرد: علوم‌ پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها وظایفی در این خصوص دارد به ویژه در شهرستان‌ها باید مطالبه از دستگاه‌های اثرگذار مشخص شود‌.

مجذوبی به مسائل و دغدغه‌های قشر ماما اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات جامعه مامایی مانند مشکل جذب نیرو منبعث از  سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است‌. موضوع فوق‌العاده خاص که طرحی ملی است در طول دو سال گذشته پیگیری می‌شد که در هفته‌های آتی با جزییات ابلاغ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد مشمول گروه مامایی نیز خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعدد خدماتی که جامعه مامایی ارائه می‌دهند،  لازم است حمایت‌ها از این قشر پر تلاش و اثرگذار با حمایت مدیران ستادی سر و سامان بیشتری بگیرد.

540 مورد انصراف از سقط در همدان

فاطمه ترکمان‌اسدی در این مراسم، اظهار داشت: این جمع مؤثر مجموعه‌ای ارزشمند، فاخر و اثرگذاری در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تناسب جمعیتی دانشگاه، حضور مؤثر بانوان ماما باعث تقویت عملکرد حوزه سلامت شده است، تصریح کرد: از حضور تک تک شما در حرفه و نقش‌های مامایی قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای افق پیشرو، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که با حضور همه ارکان سلامت به ویژه جامعه مامایی به آن‌ها دست خواهیم یافت، گفت: در حال حاضر 60 درصد مادران باردار، حین بارداری به مراکز  بهداشت مراجعه کرده و از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان اسدی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری قبل از بارداری به مراکز ما مراجعه کنند و مراقبت‌های بارداری را مبتنی بر مشاوره‌های لازم قبل و حین بارداری دریافت کنند.

وی از فوت 8 مادر باردار در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا باید شاخص‌های مراقبت حین بارداری افزایش کمی و‌ کیفی داشته باشد و امیدواریم که هیچ مادر بارداری به دلیل مسایل مرتبط با بارداری از دست نرود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حاملگی در گروه سنی ویژه، مستلزم مراقبت ویژه و بیشتر است و باید به صورت تیمی در بخش خصوصی و دولتی از این مراقبت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: بنابراین از ماماهای بخش خصوصی درخواست داریم در تقویت مراقبت‌های گروه ویژه، همکاری بین‌بخشی بیشتری با ما داشته باشند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه به لطف خدا و همت همکاران حوزه بهداشت، در سال گذشته 540 مورد انصراف از سقط داشتیم، تصریح کرد: در این راستا مشاوره‌های فرزندآوری و ازدواج باید ارتقا یابد و منشور کرامت مادری هم در بخش خصوصی و هم دولتی باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به این ضرورت که قداست و حرمت رشته مامایی با ارتقای توانمندی‌ها حفظ می‌شود و لازم است با تقویت توانمندی‌های این قشر زحمتکش با قوت و قدرت در تداوم توفیقات حوزه سلامت بکوشیم، افزود: از جمله پرچمداران ابربحران جمعیت و سالخوردگی ماماها هستند که لازم است در کنار مدیران عرصه سیاستگذاری و برنامه‌ریز حضور و فعالیت مؤثری داشته باشند تا در کنار هم کشور را از این بحران برهانیم.

رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیر در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از جمعیت کارکنان حوزه درمان دانشگاه معادل 715 نفر را ماماها تشکیل می‌دهند اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه امروز، جوانی جمعیت و کرامت مادری است که ماما در رفع این معضل نقش اساسی دارد.

وی گفت: ماما در کیفیت بارداری و زایمان مادر و نوزاد نقش برجسته‌ای دارد که با حفاظت و حراست از جایگاه مامایی می‌تواند به تقویت کیفیت این پروسه کمک کرد.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • آلگری: مقابل رم عصبانی بازی سختی داریم
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود