Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و فریبکارانه کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دولت های اروپایی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران اظهار داشت: رژیمی که با اِعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می شود، هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش دوشنبه شب اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف افزود: اعتراض قانون مند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.
وزیر امور خارجه اعلام حمایت مقام های آمریکایی از "مردم ایران" را دروغی شرم آور خواند و تاکید کرد: رژیمی که با اعمال تروریسم اقتصادی مانع رسیدن غذا و دارو به مردم عادی اعم از سالخوردگان و بیماران می شود هیچگاه نمی تواند ادعای وقیحانه حمایت از مردم ایران داشته باشد. آقای پمپئو نخست باید پاسخگوی اقدامات اعلام شده تروریستی و جنایت علیه بشریت ضد مردم ایران باشد.
ظریف تصریح کرد: کشورهایی که نتوانسته‌اند از خود هیچ توان و اراده‌ای در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا نشان دهند و اکنون برای پنهان کردن ناتوانی خود از آشوب و برهم زدن نظم عمومی حمایت سیاسی و میدانی می‌نمایند، مسئولیت کلیه عواقب تحریکات خطرناک خود را بر عهده خواهند داشت. برچسب ها: ظریف ، مقام‌های آمریکایی ، مردم ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف مقام های آمریکایی مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی آمریکا مورد خشونت قرار می‌گیرند، بیشتر از خادمین مساجد و اماکن مقدس ادعای حمایت از فلسطینیان دارند. همه دولت‌ها طبق کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ وظیفه دارند اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی را انجام دهند نه اینکه به نسل کشی از طریق عادی سازی روابط با عاملان جنایت پاداش دهند.»

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین