Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@22:45:15 GMT

دونوازی سیاوش کامکار و یوهانس بِکِلمَن در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۶۴۴

به گزارش فارس، سیاوش کامکار نوازنده سنتور در جدیدترین فعالیت هنری خود کنسرت «منظره نگاه» را به صورت «دوئت»(دونوازی) با همراه ویلنسل «یوهانس بِکِلمَن» در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد روی صحنه می‌برد.

کنسرت «منظره نگاه» دونوازی سنتور ایرانی و چلو یا ویلنسل غربی است که براساس مُدها و فرم‌های موسیقی ایرانی که بیشتر برگرفته از رپرتوار ایرانی تنظیم شده به اجرا گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاوش کامکار که در حال حاضر برای ضبط پروژه «نیشتیمان» در پاریس به‌سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگار موسیقی فارس در مورد کنسرت خود گفت: غایت اصلی من در اینچنین اجراها و پرفورمنس‌هایی شناساندن فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین به غربی‌هاست تا از طریق سنتورم کشورم را بیشتر و بهتر و آنچنان که شایسته فرهنگ ایرانی است بشناسند و بیشتر آشنا شوند. این کار هرچند کوچک اما برای من بسیار ارزشمند است.

آلبوم «منظره‌ نگاه» دو نوازی سنتور و ویولن‌سل «سیاوش کامکار» و «رکسان ژِنُت» به زودی در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ سوئد و با نوازندگی ویلنسل «یوهانس بِکِلمَن» اجرا می‌شود.

این اثرِ بی‌کلام حاصل همنوازی سنتور سیاوش کامکار و ویولنسل رکسان ژنت است. سیاوش کامکار در مورد آن می‌گوید: این مجموعه در اواخر بهار و اوایل تابستان ۹۶ در مدت یک ماه نوشته شد و به هیچ قانون و چهارچوبی جز اینکه از نوشتن و شنیدنش در ذهنم لذت ببرم فکر نکردم. طبیعتا لذت در دیدگاه شخص من شامل نکات فنی فراوانی است، به شرط آن که روح و احساسم محصورشان نباشد.

«غمگین و شکوهمند» «آماده برای هر چیز»، «شور و اشتیاق» «لزگی»  «منظره» و «راه پرپیج و خم» قطعات تشکیل‌دهنده کنسرت سیاوش کامکار هستند که تماما قطعات آلبوم مذکور را شامل می‌شوند.

سیاوش کامکار متولد سال ۱۳۶۸ در تهران، فرزند «پشنگ کامکار» و «سودابه سالم» است. او موسیقی را با نواختن تنبک زیر نظر عمویش «ارژنگ کامکار» آغاز کرد. سنتور را اولین بار از مادرش «سودابه سالم» و سپس نزد پدرش «پشنگ کامکار» و عمویش «اردوان کامکار» فرا گرفت.

او جوان‌ترین عضو گروه کامکارها است و تاکنون سه آلبوم به نام‌های «بارانی بر دریا»(تکنوازی سنتور)، «از آب‌ها به بعد»(سنتور و ارکستر) و «باغی در صدا» عرضه کرده است. همچنین کنسرت مجموعه قطعات «سیاوش کامکار» برای سنتور و کوارتت زهی در سال ۱۳۸۷ روی صحنه رفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه