Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@18:27:41 GMT

معادن خصوصی در صف اول حوادث کار هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۱۹۲۵

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک هفته بعد از حادثه منجر به مرگ کارگر معدن اولنگ رامیان که سقوط سنگ یک تنی بر روی بدن کارگر علت آن بود، حالا کارگر دیگری در همان حوالی در معدن «قشلاق رودبار» به علت سقوط سنگ بر روی سرش جان باخته است.

معدن قشلاق رودبار در حوالی شهرستان آزادشهر است. جایی که چندین معدن زغال‌سنگ کوچک و بزرگ قرار دارد و خیلی از مردان اغلب روستاهای اطراف و شهرستان آزادشهر استان گلستان؛ معدنچی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه معدن زمستان یورت که خانواده بیش از ۴۰ کارگر را داغدار کرد، در همین منطقه رخ داد. خیلی از کشته‌شدگان با هم نسبت فامیلی داشتند. خیلی از آنها کار در معدن را از پدرانشان به ارث برده‌اند. کارگران در معدن ممکن است بارها مرگ همکارنشان را در اثر حوادث کار ببینند.

محمد محمودی، کارگر ۲۵ ساله معدن «قشلاق رودبار» در حال استخراج مواد معدنی از داخل تونل بوده‌ که یک سنگ بزرگ بر روی سرش باعث مرگ او می‌شود.

علی اخوان مهدوی (رئیس بازرسی کار استان گلستان) درباره گزارش‌های رسیده به بازرسی کار استان می‌گوید: گزارش‌های اولیه از حادثه کار معدن قشلاق رودبار به دست‌مان رسیده اما هنوز علل حادثه در دست بررسی است.

به گفته اخوان؛ کارگران در ۵۰ متری یکی از تونل‌های معدن قشلاق رودبار در حال کار بودند که یک کارگر ۲۵ ساله دچار حادثه شده و فوت می‌کند. این تونل کوتاه است و سه نفر در آن کار می‌کنند. البته معدن «قشلاق رودبار» به نسبت دیگر معادن منطقه، معدن بزرگی محسوب می‌شود که حدود ۱۵۰ کارگر در آن کار می‌کنند.

او می‌افزاید: در معادن زغال‌سنگ وقتی زغال تونل به اتمام می‌رسد، کارگران شروع به تخریب معدن می‌کنند و فواصل را با نخاله‌های معدن پرمی‌کنند. در این تونل حدود سه نفر مشغول به کار بودند. در همین شرایط یک کارگر در حال تخریب معدن و جابه‌جایی اهرم و پایه‌های معدن بوده که یک سنگ بزرگ روی سرش سقوط می‌کند و موجب مرگ او می‌شود.

طبق اظهارات رئیس بازرسی کار استان گلستان؛ بعد از جابه‌جایی اهرم‌ها سنگِ پشتِ آن؛ روی کارگر می‌افتد. تا پایانِ بررسی‌های دقیق هنوز در مورد علت دقیق حادثه نمی‌توان صحبتی کرد اما آنچه مشخص است، اینکه عملیات تخریب معدن به صورت اصولی انجام نشده و شرایط آن ناایمن بوده است.

اخوان بیان می‌کند: این معدن به بخش خصوصی واگذار شده است. معدن تونل‌های متعددی دارد که تعدادی از آنها نیز به علت عدم رعایت شرایط ایمن از سوی کارفرما تعطیل شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حوادث کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله

یک کارگر شاغل در معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان به‌دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، طبق اظهارات همکاران وی از قرار معلوم دست این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر می‌کند و با حرکت نوار نقاله دست وی از جا کنده می‌شود.

او گفت: هویت کارگر متوفی «عبدالله اسماعیلی» حدودا ۴۰ساله ساکن روستای «جور» شهرستان کوهبنان و دارای دو فرزند است. او حین انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.

طبق اظهارات وی؛ مراجع قضایی و انتظامی کوهبنان در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.

معدن زغال سنگ «هشونی» از واحد‌های زیرمجموعه شرکت زغال سنگ کرمان است.

دیگر خبرها

  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان