Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:46:55 GMT

کمک معیشت دولت پاسخگوی مشکلات معلولان نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۲۱۱۲

کمک معیشت دولت پاسخگوی مشکلات معلولان نیست

علی همت محمود نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد واریز کمک معیشتی دولت به معلولان، اظهار داشت: متاسفانه هیچ عنوان کمک هزینه معیشتی نمی تواند بار گرانی بنزین را از دوش مردم ایران بردارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از معلولان کمک هزینه را دریافت می‌کنند، گفت: هنوز دستورالعملی در این خصوص صادر نشده اما با توجه به اینکه معلولان در دهکهای پایین تر از ۷ هستند بنابراین باید به آنها این کمک معیشت تعلق گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودنژاد ادامه داد: به هیچ عنوان کمک هزینه معیشت تاثیری روی زندگی معلولان ندارد چرا که خودروی افراد معلول به مانند ویلچر برای آنها عمل می کند و بیش از سایرین با خودرو در شهر تردد می‌کنند بنابراین این یارانه نمی تواند جبران افزایش قیمت بنزین را انجام دهد به همین دلیل باید همانند وسایل حمل و نقل عمومی یارانه سوخت به آنها نیز تعلق گیرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد: در دوره های قبل هم که ستاد ساماندهی سوخت نسبت به تغییرات قیمت سوخت دست خوش تحولات کرد برای معلولان سهمیه هایی را تدارک دیدند که در کارت هایی برای آنها از طریق بهزیستی اختصاص دادند.

وی افزود: در گذشته پلاک خودرو ویژه معلولان نبود و الان با بودن پلاک های ویژه، انتظار می‌رود دولت سهمیه سوخت افراد دارای معلولیت را همانند تاکسی ها، تاکسی های اینترنتی و مجازی و... اختصاص دهد.

وی در پاسخ به این سوال که یک خانواده دارای معلول چهار نفره با در نظر گرفتن کمک معیشت چه مبلغی در ماه دریافت می کنند گفت: چنانچه خانواده معلولان با پوشش ابعاد جمعیتی همه تحت پوشش بهزیستی باشند یک خانواده چهار نفره با در نظر گرفتن یارانه ،مستمری و کمک دولت ماهیانه حدود ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند این در حالی است که خط فقر در تهران حداقل ۳ میلیون تومان اعلام شده است.

محمود نژاد ادامه داد: مجموع دریافتی یک خانواده در ماه یک چهارم مبلغی است که به عنوان خط فقر اعلام شده است بنابراین می‌توان گفت که خط فقر مطلق این رقم است.

کد خبر 4775273 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان یارانه بنزین زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران قوه قضاییه شهر تهران آلودگی هوا بارش برف کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی تعطیلی مدارس بیمه اربعین حسینی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • اتباع و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی هرمزگان
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است