Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@05:24:32 GMT

روزانه بيش از 30 هزار بازرسي انجام مي‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۳۰۳۷

روزانه بيش از 30 هزار بازرسي انجام مي‌شود

خبرگزاری آریا- وزیر صمت گفت: در حال حاضر چهار هزار بازرس داریم و روزانه بیش از 30 هزار مورد بازرسی انجام می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، رضا رحمانی در حاشیه نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع جلسه روز دوشنبه" بررسی وضعیت بازار و قیمت‌ها "بود که با حضور مسئولان اجرایی این حوزه برگزار شد افزود: ما از نظر وفور، ذخیره و تامین کالا‌ها هم از نظر مبدا تولید و هم از نظر مبدا واردات هیچ مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یک دپوی سنگینی از کالا‌ها در بنادر داریم که باید به مراکز عمده حمل شوند و در صورت نیاز بین مردم توزیع خواهد شد.
رحمانی با بیان اینکه بحث نظارت و جلوگیری از تورم انتزاعی و جلوگیری از تحمیل فضای روانی و گرانی کالا‌ها باید مورد توجه قرار گیرد گفت: در این خصوص سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف و اتاق بازرگانی گزارش‌های لازم را ارائه و اقداماتی که در این زمینه انجام شده را اعلام کردند.
وی افزود: بازرسی‌ها تشدید شده و اتحادیه‌های صنفی با همه امکانات خود پای کار آمدند و همه بازرسی‌ها نیرو‌های خود را بسیج کردند و در صورت نیاز، از خود سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز استفاده می‌شود.
وزیر صنعت گفت: تعزیرات و دادستانی‌ها نیز در این زمینه کمک‌های لازم را ارائه می‌کنند و تشکل‌های صنفی، نظارت‌های خود را تشدید کرده و همه گزارش‌ها را با فوریت پیگیری می‌کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر چهار هزار بازرس داریم و روزانه بیش از 30 هزار مورد بازرسی انجام می‌دهیم.
رحمانی اضافه کرد: همه این اقدامات در جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد قلیلی است که قصد سوء استفاده دارند و از قبل نیز اقداماتی در این راستا در حال انجام شدن بود که ما آن را ادامه خواهیم داد مثل تکمیل سامانه جامع تجارت و تکمیل سامانه جامع انبار‌ها که این روز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: امیدواریم با همه تمهیداتی که انجام شده، کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.
وزیر صنعت افزود: گزارشی که از سه شبانه روز گذشته از اجرای این طرح از سازمان‌هایی مثل تعزیرات، سازمان حمایت و خود صنوف دریافت شده، حاکی از این است که علی رغم تشدید بازرسی ها، خوشبختانه تعداد تخلفات از قبل از اجرای طرح، بیشتر نبوده است.
رحمانی گفت: سعی ما بر این است که از اجحاف و سوء استفاده در حق مردم جلوگیری شود و به همین منظور سامانه 124 از ساعت 7 صبح تا 10 شب گزارش‌ها را پیگیری می‌کند و امیدواریم با تمام این تمهیدات نگرانی‌های مردم رفع شده و جلوی اجحافات را بگیریم.
وی افزود: بیش از 18 هزار بازرس در اتحادیه صنفی حاضرند و ما با بسیج اصناف هم تفاهم کردیم که در صورت نیاز ورود پیدا کرده و به کنترل بازار کمک کنند.
وزیر صنعت همچنین در خصوص بازرسی استان‌ها گفت: ستاد تنظیم بازار در استان‌ها تشکیل شده و خود استانداری‌ها در این زمینه جلسات تنظیم بازار برگزار کرده و نظارت‌های کافی را انجام می‌دهند.
رحمانی افزود: بازرسی‌ها فرمایشی نیست و همکاران ما با قاطعیت هر روز قیمت‌ها را رصد می‌کنند البته ما در گذشته هم نظارت‌های لازم را داشتیم، اما این نظارت‌ها در حال حاضر تشدید شده تا از مردم سوء استفاده نشود.
وی افزود: این بازرسی‌ها در سطح گسترده ادامه خواهد داشت.
وزیر صنعت با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما لازم الاجراست ادامه داد: امیدوارم اقدامات صورت گرفته با هماهنگی‌هایی که بین مسئولان ما و مراجع قضایی تعزیرات انجام شده، موثر واقع شده باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر صمت رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدهای پیش­‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران­‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدهای لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسهیل این فرآیند فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید