Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@15:22:03 GMT

کاهش قیمت ۲۷ ارز در بازار بین بانکی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۳۲۱۷

کاهش قیمت ۲۷ ارز در بازار بین بانکی

خبرگزاری میزان- دربازار بین بانکی ۲۷ ارز با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و ۱۰ ارز بدون تغییر قیمت کار خود را آغاز کردند. تاریخ انتشار: 10:01 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۴۴ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ارزش ۴۷ ارز از سوی بانک مرکزی در حالی اعلام شد که نرخ ۱۰ ارز روند صعودی، ارزش ۲۷ ارز روند نزولی و ۱۰ ارز از جمله دلار آمریکا بدون تغییر قیمت کار خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    بیشتر بخوانید نرخ دلار ثابت ماند
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک مرکزی اخبار اقتصادی ارز بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران

امتداد - ریزش متوالی در بازار طلا و ارز که از ابتدای هفته گذشته شروع شده است در هفته جاری نیز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت دلار و سکه در روز گذشته با کاهش به مرز‌های مهمی رسیدند که در آن نقاط اشباع خرید شکل گرفته است. بر این اساس گروهی از معامله‌گران معتقدند در این ناحیه قیمت دلار و سکه می‌تواند با افزایش عرضه روبرو شده و کاهش بیشتری را تجربه کند.

بسیاری از افرادی که برخلاف توصیه کارشناسان در قیمت‌های بالا اقدام به خرید دلار و سکه کرده بودند این روز‌ها با کاهش التهابات، نقره داغ شده و به دلیل اشباع خرید در بازار نمی‌توانند دلار و سکه خود را آب کنند.

اما از آن طرف در بازار رسمی همچنان شاهد روند معکوس با بازار آزاد هستیم که به نظر رفتار منطقی بازارساز در زمینه کنترل نوسانات قیمت‌ها را نشان می‌دهد.

قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند.

به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.


دلار هرات چهار کانال سقوط کرد


طی معاملات روز شنبه، قیمت تتر و قیمت دلار این روز‌ها دو کانال از دست دادند. قیمت دلار در هرات طی یک هفته گذشته چهار کانال عقب نشست و در روز شنبه به ۶۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته در هرات، قیمت دلار ۶۲ هزار و ۲۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه اول وارد کانال ۶۱ هزار تومان شد. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر کانال ۶۱ هزار تومان را هم از دست داد و در ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان به کار خود پایان داد.

در معاملات پشت خطی در ابتدا قیمت دلار با حمایت به مرز ۶۱ هزار تومان رسید، اما دوباره با افت در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.
به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال قیمت دلار هرات در حوالی ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان اشباع فروش دارد و از آن‌جایی که نزدیک اصلاح فیبوناچی بازار است، می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. اما اگر قیمت دلار از این ناحیه حمایت نشود حمایت بعدی ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که احتمال سرک کشی به محدوده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان نیز در بازار وجود دارد.


وضعیت مشابه ریزشی در بازار درهم

قیمت درهم با گپ منفی ۱۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۹۷۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش ۱۸۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۷۹۰ تومان رسید. قیمت دلار برآورد شده از درهم ۶۱ هزار و ۲۱۹ تومان محاسبه می‌شود.

حباب درهم نسبت به دلار در روز شنبه مثبت شد. شکاف دلار برآورد شده از درهم و قیمت دلار هرات به هزار تومان رسید کارشناسان بازار ارز معتقدند این اختلاف عددی قابل توجه است.


ریزش ۱۸۰۰ تومانی تتر در یک روز

قیمت تتر با کاهش از کانال ۶۳ هزار تومان به کانال ۶۱ هزار تومان رسید و در ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان حمایت شد. قیمت تتر در روز شنبه بیش از هزار و ۸۰۰ تومان نزول کرد.


سکه هم در حال از دست دادن کانال است

در روز شنبه اولین قیمت سکه امامی روی تابلوی صرافی‌ها ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با کاهش بیش از یک میلیونی، انتهای روز در ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد.

بررسی بازار سکه در معاملات نقدی روز گذشته حکایت از ریزش قیمت سکه امامی دارد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد پس از نوسانات کاهشی نرخ دلار در اولین روز هفته، جناح افرایشی بازار زمین بازی را به نفع کاهشی‌ها واگذار کرد و قیمت این فلز گران‌بهای داخلی در سراشیبی افتاد.

قیمت سکه در مقایسه با چهار روز قبل تقریباً یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است. برخی از تحلیلگران دلیل کاهش تقاضا در بازار سکه را به مسائل سیاسی ربط می‌دهند.

به عقیده آن‌ها با کم‌رنگ شدن احتمال گسترش تنش‌های اخیر در خاورمیانه، هیجانات موجود در بازار نیز تخلیه و زمینه افت نرخ در بازار سکه و ارز فراهم شده است.


ریزش قیمت‌ها به طلای بورسی رسید


دومینوی کاهش نرخ‌ها در بورس کالا هم دیده شد. سکه رفاه هم با کاهش بیشتر وارد کانال ۴۰ میلیون شد و در ۴۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

تکنیکالیست‌ها تأکید دارند که جناح افزایشی امروز برای رسیدن سکه به مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد و در صورتی که بالای این محدوده ماندگار شود در سناریو دوم احتمال رسیدن آن به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محتمل است.

در غیر این صورت اگر دلار هم مانند طلا نزولی شود، شانس سکه برای صعود کمتر است. بنابراین، ممکن است این فلز گران‌بهای داخلی تا پله هشتم کانال ۴۰ میلیون نومان و پس از آن نیمه کانال یاد شده عقب‌نشینی کند.


حباب طلای آبشده صفر شد


از دست دادن کانال قیمتی در روز شنبه به بازار طلا هم رسید. طلای آبشده کانال ۱۵ میلیون را از دست داد و به ناحیه حمایتی مهم خودش رسید. همچنین حباب طلای آبشده در روز شنبه صفر شد.

حمایت مهم طلای آبشده هم در حوالی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که اگر از دست برود می‌تواند تا میانه کانال ۱۴ میلیون پایین بیاید.


نزول قیمت‌ها در بازار ارز و سکه ادامه دارد

محمد بیات کارشناس اقتصاد ایران گفت: با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، پیش‌بینی می‌شود این نزول ادامه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در صورتی که همین روند فعلی تداوم داشته باشد و تنش جدیدی در منطقه رخ ندهد باید منتظر ورود دلار به کانال ۵۹ هزار تومانی نیز باشیم.

وی افزود: در روز‌هایی که دلار در حال افزایش قیمت بود، بار‌ها تاکید شد مردم از ورود به بازاذ خودداری کنند. افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش ریسک بوده و ماندگار نخواهد بود.

بیات تاکید کرد: این روز‌ها بازارساز با عرضه بیشتر ارز در بازار هرات و بازار درهم به دنبال کنترل نرخ ارز در داخل است. با توجه به شکاف درهم نسبت به دلار هرات، اگر بازارساز در روز روز‌های اینده تزریق اندکی داشته باشد با توجه به اشباع خرید امکان کاهش بیشتر نرخ ارز وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بازهم به مردم توصیه می‌کنم از ورود به بازار‌هایی که دلالان همیشه در آن حاضر هستند خودداری کنند و بازار‌ها با ثبات بیشتر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات