Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@04:13:01 GMT

فیلم | موزه جاسوسی پراگ را ببینید

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۳۳۹۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 2 MB

 این نمایشگاه همزمان با سی‌امین سالگرد انقلاب مخملی در این کشور افتتاح شد. یک نمایشگاه در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک روش‌ها و تکنولوژی‌های جاسوسی نزدیک به ۶ دهه دیکتاتوری در چکسلواکی سابق را به معرض عموم گذاشته است. این نمایشگاه همزمان با سی‌امین سالگرد انقلاب مخملی در این کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکروفون‌های کوچک و ثبت مکالمات مخالفان به پلیس اجازه می‌داد تا در جریان بازجویی‌ها اعضای اپوزیسیون را شگفت‌زده و مجبور به اعتراف کنند. نمونه‌هایی از این ابزار و ادوات استراق سمع شهروندان در موزه ملی علوم پراگ به نمایش درآمده است. دوربین‌ها و میکروفون‌های جاسازی شده در لباس و ساعت بخش دیگری از تکنیک‌های شنود مخالفان بوده است. در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۸۹ و همزمان با سرعت گرفتن روند فروپاشی در کشورهای اقمار اتحاد جماهیر شوروی، حکومت کمونیستی چکسلواکی هم سقوط کرد و این کشور به دو جمهوری چک و اسلواکی تجزیه شد. چکسلواکی پیش از آن هم در سال ۱۹۶۷ صحنه یک انقلاب بزرگ بود که با مداخله نیروی نظامی شوروی ناکام ماند. یکی از مدیران این نمایشگاه می‌گوید ابزار و آلات به نمایش درآمده به شکل نگران کننده‌ای یادآور دورانی است که دیوارها برافراشته بودند و آزادی رفت‌وآمد برای مردم، امر غریبی بود.

264 256

کد خبر 1322366

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موزه جمهوری چک سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا بارش برف باران تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال عراق تجمعات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم