Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: انقلاب اسلامی ایران چهل سال اول خود را با تمام فراز و نشیب ها پشت سر نهاده و وارد گام دوم شده است. رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای تحت عنوان منشور گام دوم انقلاب سرفصل ها و توصیه های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده کشور را ارائه و راه حل این مشکلات را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کردند که باید برنامه های اجرایی برای همه بخش های آن تهیه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیت، در دولت ها پیگیری و اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با مجمع عالی فرماندهان در بیانات خود به خدمات سپاه از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در طی این سال ها اشاره کردند که به عنوان یک بازوی اجرائی قوی برای دولت های مختلف در زمینه محرومیت زدایی اقدامات مهمی انجام داده است.

ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند؛ در زلزله کرمانشاه یا سیلاب امسال، حضور سپاه، حضور برجسته و تعیین کننده ای بود، شاخص بود. کارهای ریز و درشت دیگر که این هم یک سرفصل است؛ خدمات اجتماعی گسترده ای که از آن، آحاد مردم منتفع می شوند؛ ربطی هم به کار نظامی و مسائل سوق الجیشی و مانند اینها ندارد، صرفا خدمت رسانی است، صرفاً کمک به پیشرفت کشور و در بخش های مهمی کمک به تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

پیرو بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی اقدامات ارزنده ای را در راستای محرومیت زدایی و تحقق شعار «ما می توانیم» انجام داده که خبرنگار مهر به بررسی این موضوع پرداخته است.

 ۴۷۰ گروه جهادی شناسنامه دار در استان مرکزی ساماندهی شده است

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب حرکت های خودجوش جهادی توسط جهاد سازندگی سازماندهی شد و جهاد گران و نیروهای داوطلب مردمی در قالب جهاد سازندگی با حضور در مناطق محروم به ارایه خدمات مختلف عمرانی، پزشکی و... پرداختند.

امید محترمی ادامه داد: بسیج سازندگی سال ۷۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد و وظیفه ساماندهی نیروهای داوطلب جهادی را برای خدمت رسانی برعهده گرفت و در طول این ۲۰ سال اقدامات بسیاری را در سطح کشور و استان انجام داده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای بسیج سازندگی بحث اردوهای جهادی است، به طوری که در سطح استان ۴۷۰ گروه جهادی شناسنامه دار جغرافیا محور وجود دارد که در قشرهای مختلف بسیج کشاورزی، کارگری، پزشکی و... سازماندهی شده اند که در مناطق محروم در عرصه های مختلف به ارایه خدمات اقدام می کنند. در بحث گفتمان گروه های جهادی مهم ترین رویکرد، تربیت و پرورش نیروهای انقلابی است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: رهبرمعظم انقلاب دربیانیه گام دوم انقلاب به صف طولانی گروه های جهادی و بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب در چهل سال اول انقلاب اشاره می کنند. پیرو این مساله سازماندهی کمی و کیفی گروه های جهادی در سطح استان مدنظر بوده تا با توجه این رویکرد، همان طور که نسل انقلابی گام چهل سال اول را محکم برداشت، گام دوم نیز توسط جهادگران برای تثبیت دستاوردها و شکوفایی اقتصادی انقلاب برداشته شود.

محترمی افزود: در این راستا حرکت به سمت اجرای پروژه های مرتبط در حوزه صرفه جویی در منابع و ایجاد اشتغال با استفاده از مزیت های نسبی در استان مرکزی در دستور کار بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: بحث حمایت از زوج های جوان در مناطق محروم از دیگر اولویت های بسیج سازندگی استان پیرو بیانیه گام دوم انقلاب است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۷۰۰ سری جهیزیه بین زوج های جوان مناطق محروم استان توزیع شده و در نظر داریم تا پایان سال ۹۸ به بیش از یک هزار سری جهیزیه افزایش پیدا کند.

محترمی خاطر نشان کرد: تمامی جهیزیه ها با استفاده از کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید داخلی تهیه شده است تا ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج دهیم.

وی عنوان کرد: در ارتباط با آسیب اجتماعی و سکونتگاه های غیر رسمی در قالب طرح کرامت برنامه هایی در استان توسط بسیج سازندگی در دست اجرا است.

اجرای ۹۰۰ پروژه عمرانی طی ۵ سال اخیر در مرکزی توسط بسیج سازندگی

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی در بخش پروژه های محرومیت زدایی در طول پنج سال اخیر بالغ بر ۹۰۰ پروژه شامل ساخت خانه محرومین، ساخت خانه های بهداشت و مراکز سلامت، زمین های ورزشی، ساخت و مرمت مساجد، لایروبی قنوات، اجرای پروژه های انتقال آب شرب و کشاورزی و... در سطح استان اجرا کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: در سال جاری در پی وقوع سیل و بارندگی بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان دچار تخریب شد که تعدادی خانه های روستایی بود و امسال ساخت ۲۹۰ واحد مسکونی سیل زده در ۱۶۰ نقطه شهری و روستایی توسط جهاد گران بسیج سازندگی در دست اقدام است و تاکنون ۲۰ واحد در مناطق مختلف از قبیل شازند، خمین و... نیز تحویل شده است.

محترمی گفت: تا دو ماه آینده ساخت تمامی منازل روستایی توسط بسیج سازندگی به اتمام می رسد و به خانواده ها تحویل می شود.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی استان ۱۲۰ پروژه آبرسانی شامل آب شرب، لایروبی قنوات، لایروبی انهار کشاورزی و... را از آبان ماه آغاز کرده و تا پایان سال ۹۹ ادامه دارد تا با اجرای این پروژه ها بتوان به بحث اشتغال مناطق محروم استان مرکزی کمک کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی در ۱۴ عرصه فعالیت می کند که از جمله آن ها می توان به پرورش شتر مرغ، پرورش ماهیان زینتی، داربستی کردن باغات استان و... اشاره کرد.

محترمی عنوان کرد: در پروژه های اقتصاد مقاومتی آموزش های لازم و تسهیلات حمایتی به افراد ارائه می شود. در طول پنج سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال به متقاضیان پرداخت شده و سه هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک خانگی در سطح استان راه اندازی شده که به ایجاد ۹ هزار شغل توسط این واحدها منجر شده است.

وی گفت: سالیانه به طور متوسط توانمند سازی ۲۵ هزار نفر توسط بسیج سازندگی استان مرکزی در دست اقدام است و این سازمان در حوزه های خدماتی سالیانه ۵۵ هزار متر مربع توسط دانش آموزان رنگ آمیزی و مرمت مدارس در قالب پروژه های هجرت دانش آموزی را انجام می دهد.

همکاری بسیج سازندگی و مردم در راستای ایجاد اشتغال

در ادامه یکی از فعالین اقتصادی عرصه اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی با کمک بسیج سازندگی به اشتغالزایی دست یافته، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته با خرید مرغ دو ماهه، پرورش مرغ بومی را در روستای طنجران خمین آغاز کردم.

زهره محمدی گفت: همسرم به کار دامداری مشغول بود و خودم نیز چون به پرورش مرغ علاقه داشتم با کمک وی این کار را شروع کردم.

وی بیان کرد: در ابتدای کار با دریافت پنج میلیون تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی استان و نیز آورده خود، ۴۰۰ مرغ دوماهه و تجهیزات مربوط به پرورش مرغ بومی را خریداری کردم.

این پرورش دهنده مرغ بومی عنوان کرد: باید با ایجاد این مشاغل برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداشت و به بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال مردم کمک کرد.

در ادامه یکی دیگر از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند سالی بود که به فکر اشتغالزایی بودم تا اینکه در سال ۹۳ به صورت تجربی روی پرورش زالو تحقیقاتی انجام دادم.

محمدرضا فراهانی گفت: فارغ التحصیل مدیریت کسب و کار هستم و ۱۳ سال مشاور فروش شرکت های لبنیات در تهران بودم. از سال ۹۴ تصمیم گرفتم بحث پرورش زالو را به صورت علمی دنبال کنم.

وی ادامه داد: در ابتدای کار با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی استان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام ازدواج و ۲۰ میلیون نیز از طریق مساعدت فرماندار وقت فراهان کار پرورش زالو را با ۵ هزار قطعه زالو در فراهان آغاز کردم.

این کار آفرین فراهانی اظهار کرد: زالو مانند دام و طیور نیست و هیچ علمی وجود ندارد که بیماری آن را تشخیص دهد به همین دلیل چند گروه تشکیل داده و مجموعه تحقیق و توسعه( متشکل از هفت نفر در بخش های دام، دارو، علوم آزمایشگاهی و میکروب شناسی) خود را در این مناطق مستقر کردیم که در بحث زالو و فیزیولوژی زالو مشغول فعالیت هستند تا بتوان به زودی زالو را در فراهان به تولید انبوه رساند و ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر فرصت اشتغال زایی فراهم سازد.

فراهانی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف از مراکز بلا استفاده مانند دانشکده کشاورزی دانشگاه پیام نور، هنرستان روستای بورقان، مدرسه خلد آباد در طی تفاهم نامه ای استفاده کردیم که هم ساختمان از بین نرود و هم بتوانیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

این پرورش دهنده زالو گفت: در روستای بورقان به  طور تخصصی روی تکثیر زالو، در روستای خلد آباد و مجد آباد کهن پرورش زالو انجام می دهیم و آزمایشگاه نیز وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر دارای یکی از بزرگ ترین آزمایشگاه های ژنتیک و بیوتکنولوژی زالو در سطح دنیا در روستای مجد آباد کهن فراهان هستیم و برای ۲۵ خانوار در این سه روستا اشتغال زایی ایجاد شده است.

فراهانی بیان کرد: بزرگ ترین مشکل مساله مالی برای شروع کار است. اکنون فروش ما در داخل کشور انجام می شود اما اخیرا خریدارانی از کشور روسیه در فراهان حضور یافتند تا بر اساس توافق به عمل آمده در سال دو میلیون قطعه زالو خریداری کنند.

براساس گزارش مهر، به نظر می رسد در شرایطی که کشور تحت تحریم های ناجوانمردانه قرار گرفته، باید پیرو بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم تا در زمینه های مختلف به نوعی استقلال اقتصادی دست پیدا کنیم و در بخش های مختلف به خودکفایی برسیم.

کد خبر 4775622

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین هفته وحدت بارش برف خطبه های نماز جمعه سفر استانی تئاتر کودک و نوجوان بنزین بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج در نشست خبری  شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۷۶۰ برنامه در سطح بسیج و ۱۴۱ برنامه در سطح سپاه طی هفته عقیدتی و سیاسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی ادامه داد: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان حلقه‌های صالحین، برپایی حلقات صالحین، برگزاری مسابقه نقاشی و خطاطی در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و سایر شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی، بصیرت دهی به جامعه را از عمده برنامه های سپاه و بسیج در هفته عقیدتی، سیاسی اعلام کرد و گفت: امروزه جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه است. 

حجت الاسلام فیاضی، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال داشتند. 

وی تشریح ثمرات و موفقیتهای انقلاب اسلامی را از مصادق جهاد تبیین دانست و گفت: وعده صادق تجلی و مایه تبلور انقلاب اسلامی بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، تاکید کرد: ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است لذا تبیین دستاوردها و موفقیتهای نظام در دستور کار قرار گیرد. 

از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج نام‌گذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه