Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برخی اغتشاشگران روز‌های اخیر از سلاح‌هایی استفاده کرده‌اند که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد گلوله این سلاح‌ها از نوع گلوله‌های متعارف مورد استفاده دولتی نیست و نوع این گلوله‌ها از سلاح‌هایی است که از جا‌های مختلف تهیه شده و با آن‌ها دست به تیراندازی زدند. تاریخ انتشار: 10:18 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۳۹

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ بامداد روز جمعه ۲۴ آبان در راستای مدیریت مصرف سوخت و تحقق بیشتر عدالت اجتماعی و اقتصادی با توزیع مطلوب‌تر یارانه‌های پنهان، نسبت به اصلاح قیمت بنزین اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پس از اجرای طرح مزبور عده‌ای از اشرار به بهانه اعتراضات اندک مردم در برخی نقاط کشور، دست به اقدامات مخربانه و ضدامنیت مردم زدند و تلاش خود را متمرکز بر سوء استفاده و بهره‌برداری ضدامنیتی از تجمعات اعتراض‌آمیز اندک مردمی کردند.

اوج اقدامات مخربانه و ضدامنیتی این اشرار در روز شنبه ۲۵ آبان بود؛ آن‌ها در این روز از هیچ اقدامی برای مخدوش کردن امنیت مردم فروگذار نکردند؛ از حمله به اموال خصوصی مردم تا آتش زدن بانک‌ها و دستبرد به فروشگاه‌ها و حتی مجروح کردن عوامل انتظامی حافظ امنیت مردم.

این اشرار که نوع اقداماتشان در تهدید امنیت مردم نشان از سازمان یافتگی و شبکه‌ای بودنشان می‌داد و اغلب صورت خود را پوشانده بودند و ماسک بر چهره داشتند، حتی در چند نقطه از کشور تلاش کردند تا به اماکن انتظامی و نظامی حمله کنند.

بیشتر بخوانید:
خسارت ۶۰ میلیاردی آشوب‌گران به اورژانس
تخریب ۳۶ بانک در خرم آباد توسط آشوب‌گران

طبق گفته «احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیئت رئیسه مجلس، دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در روز یکشنبه ۲۶ آبان، در جریان جلسه غیرعلنی مجلس، به اسنادی اشاره کرد که طبق آن‌ها حمله کنندگان به مأموران انتظامی و تخریب‌کنندگان بانک‌ها و اموال عمومی و دارایی‌های خصوصی مردم گروه‌هایی سازمان‌دهی شده از طرف منافقین و ضد انقلاب بودند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز روز یکشنبه ۲۶ آبان در جلسه هیئت دولت، تعداد اغتشاشگران که اقدام به تخریب و آتش زدن اموال عمومی و حمله به بانک‌ها و مراکز پلیس و صداوسیما کردند را بسیار کم دانست و گفت: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و همه نیرو‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی با همه توان تلاش کردند سردسته آدم‌هایی که دنبال تخریب اموال عمومی بودند را شناسایی کنند، برخی را دستگیر کردند و برخی دیگر را دستگیر خواهند کرد و طبق قانون باید با آن‌ها رفتار شود.

بیشتر بخوانید:
حکم اشرار و آتش زدن اموال دولتی چیست؟

علی ربیعی سخنگوی دولت هم روز دوشنبه ۲۷ آبان در جریان نشست خبری خود با اشاره به برخی اغتشاشات طی چند روز گذشته در برخی نقاط کشور گفت: این اغتشاشات از جنس نگرانی در مورد معیشت نبود بلکه اغتشاشات نامتعارفی بود که عده‌ای در خلال آن اقدام به حمله به مراکز انتظامی و نظامی و آسیب وارد آوردن به زیرساخت‌ها و اموال خصوصی مردم کردند و تعداد از ماموران ما را از گروگان‌گیری تا شهادت مورد حمله قرار دادند.

بیشتر بخوانید:
وداع مردم با پیکر ۲ شهید اغتشاشات تهران در معراج الشهدا

آنطور که ربیعی گفت: برخی اغتشاشگران روز‌های اخیر از سلاح‌هایی استفاده کرده‌اند که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد گلوله این سلاح‌ها از نوع گلوله‌های متعارف مورد استفاده دولتی نیست و نوع این گلوله‌ها از سلاح‌هایی است که از جا‌های مختلف تهیه شده و با آن‌ها دست به تیراندازی زدند. رفتار‌های آن‌ها با سیاست‌های تروریست‌های قدیمی که در کشور داشتیم و سال‌ها با عملیات تروریستی انتظار شکستن ایران را داشتند، منطبق است.

علی‌ایحال این اغتشاشات با همکاری مردم و مشارکت آن‌ها با ماموران حافظ امنیت، به سرعت جمع شد، بگونه‌ای که در روز دوشنبه ۲۷ آبان، امنیت کامل در تمام نقاط کشور برقرار بود و مردم همه مناطق ایران اسلامی با آرامش مشغول گذران زندگی و امور روزمره خود بودند.

بیانیه‌های نهاد‌های حافظ امنیت مردم نیز دلگرمی آن‌ها را نسبت به آرامش اوضاع کشور، دوچندان کرد. وزارت اطلاعات روز یکشنبه ۲۶ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عوامل اصلی اغتشاشات دو روز گذشته شناسایی و اقدام مناسب در حال انجام است که نتیجه آن، متعاقباً به آگاهی ملت شریف خواهد رسید. یقیناً دشمنان دلبسته به این اغتشاشات همچون گذشته دستاوردی جز شرمندگی و سرافکندگی نخواهند داشت. برقراری امنیت و آرامش مردم شریف و ملت عزیز ایران را وظیفه دینی و ملی خویش می‌دانیم و به رهبر فرزانه و مردم سربلند کشور اطمینان می‌دهیم که در این راه از هیچگونه مجاهدتی دریغ نخواهیم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز دوشنبه ۲۷ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حفظ امنیت کشور و حراست از گوهر آرامش و ثبات جامعه را در تعامل، همکاری و هم افزایی با سایر نیرو‌های مقتدر مسلح، انتظامی و امنیتی، وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و عنداللزوم با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آرامش و آسایش مردم برخورد قاطعانه و انقلابی خواهد کرد.

اما بدون تردید اصلی‌ترین عاملی که اشرار و خناسان را از گسترده کردن اقدامات ضدامنیتی‌شان ظرف روز‌های گذشته بازداشت، هوشیاری و بصیرت مردم و نپیوستن آن‌ها به صف قلیل اخلالگرها، توطئه‌گر‌ها و تخریب‌گر‌ها بود.

بیشتر بخوانید:
تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است/ تصمیم سران قوا باید اجرا شود

مردم بصیر ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند که قدردان نعمت امنیت و مجاهدت نیرو‌های امنیت آفرین هستند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی خارجی که از سوی گروهک شیطانی و جنایتکار منافقین و خاندان منحوس، خبیث و فاسد پهلوی تحریک و تطمیع شده‌اند، از اعتراضات و مطالبات آن‌ها سوء استفاده و بهره‌برداری کنند.

همچنین مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی در برخی نقاط و شهرهای کشور، راهپیمایی‌هایی را بر علیه اشرار اغتشاشگر برگزار کردند؛ مردم زنجان دیروز در حمایت از نظام و امنیت کشور، راهپیمایی خودجوش گسترده‌ای را ترتیب دادند؛ از برخی شهرهای دیگر نیز خبر می‌رسد که مردم ظرف روزهای آتی برای اعلام انزجار از اغتشاشگران راهپیمایی‌های خودجوشی را برگزار خواهند کرد.

در این رهگذر، روسیاهی تنها برای سردسته شبکه اشرار یعنی سردمداران آمریکا ماند. مقامات بی‌آبروی آمریکایی از «مایک پمپئو» وزیر خارجه رژیم جنایت‌پیشه آمریکا تا «برایان هوک» و «مورگان اورتاگوس» و «تام کاتن» و دیگر دولتمردان و سناتور‌های آمریکایی ظرف ۷۲ ساعت گذشته برای حمایت از اغتشاشگران و تخریب‌کنندگان اموال مردم ایران به صف شده بودند.

بیشتر بخوانید:
فرصت‌طلبی وزیر خارجه بی‌آبرو؛ روان‌پریشی آمریکا در واکنش به شکست «فشار حداکثری»

این جنایت‌پیشگان همان‌هایی هستند که تروریسم اقتصادی لجام گسیخته‌ای را علیه مردم ایران ظرف ۱۸ ماه اخیر اعمال کرده‌اند و صریحا اعلام داشته‌اند که حتی نمی‌گذارند دارو و مواد غذایی به مردم ایران برسد؛ بنابراین حمایت آن‌ها از اشرار برهم زننده امنیت و آرامش مردم ایران، چندان تعجب برانگیز نبود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تروریسم اقتصادی آمریکا تروریسم اقتصادی معیشت مردم گرانی بنزین بنزین 3 هزار تومانی اصلاح مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، انصاری نیک در جلسه صبحگاهی شرکت با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر گفت: «این روز را خدمت کارگران عزیز تبریک می گوییم. انشاا… منابع انسانی در حوزه کارگران اخبار خوبی برای این گروه داشته باشد و تصمیمات خوبی گرفته شود. در بازدید که با کارگران و پیمانکاران صحبت می کنیم، از حقوق هایشان می پرسیم و معمولا حقوق هایی که به ما گزارش داده می شود متناسب نیست. باید پیگیری شود تا هر پیمانکاری به بندر امام می آید حقوق هایشان از حداقلی که در بندر امام تعیین می شود کمتر نباشد و به آنان بگویید ما به کارگرها ۳۰ یا ۴۰ درصد بالاتر از مصوبه اداره کار حقوق می دهیم و این کف پرداختی کارگران در بندر امام است. این نکته ای بسیار مهم است که باید اجرا شود.»
وی ادامه داد: «تلاش بر این است که محیط های کارگاهی‌مان را به حداقلی از استاندارد های کیفی برسانیم و محیط کار محیطی باشد که برای ما آموزنده باشد. استاندارد های جهانی را داشته باشد. حساسیت ها نسبت به اتفاقات را بالا ببرید. در مورد اتفاقاتی که رخ می دهد تجزیه و تحلیل داشته باشید به سایت بروید و بازدید کنید و سوال کنید، در این پرسش و پاسخ ها مسائل بسیاری روشن می شود. هر روز می توان چنین مواردی داشت. کار مدیران محترم همین است، ما کاری مهمتر از این نداریم. بسیاری از مسائل و کار های مهم را می توان به این طریق روزانه حل کرد.»
ایشان در ادامه با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس افزودند: «در روز خلیج فارس کتابی را به مناسبت ۵۰ سالگی شرکت چاپ کردیم. خلیج فارس هویت ایران است. یکی از پایه های قدرت تمدنی هر کشوری دریا است. در کشور هایی که دریا و خلیج وجود ندارد آن کشورها از نظر راهبردی مشکل دارند. ما روز خلیج فارس را در تقویممان نامگذاری کردیم، این به دلیل تهدیدی است که برخی دولت‌ها برای ما ایجاد کردند. عده ای در تاریخ به دنبال تحریف هستند از جمله قدرت های غربی که از ۲ هزار سال پیش با ما دشمنی دارند و با هویت و فرهنگ ما دشمنی دارند و این ادامه‌دار بوده و هیچ گاه قطع نشده است.»

مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه سخنان خود و گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: «کتاب هایی که نوشته شده، اتفاقات و خبرهایی که رخ داده است و تجزیه ها از جمله جداسازی بحرین از ایران مسئله‌ای است که قالبا کشور های غربی پشت آن بودند. غرب دست بردار نیست و این خصومت تمام نشده است. شعار هایی که امروز در کشور های خلیج فارس داده می شود نیز از این جنس است. غرب به دنبال آن است که مجموعه تمدنی اسلامی و همسایه های قدیمی را به جان هم بیاندازد.

اختلاف را ایجاد می کنند تا وارد منطقه شوند و سو استفاده کنند و قدرت های منطقه را به چالش کشیده، تضعیف کرده و به زیر یوق خود ببرند. اتفاقاتی که امروز در سیستان و بلوچستان رخ می دهد بی ارتباط به این موضوع نیست. غرب نمی خواهد در این منطقه امنیت برقرار باشد زیرا امنیت ضامن توسعه است. بدون توسعه می توانند مردم را از بدنه کشور اصلی جدا کنند. یک کشور به این صورت تضعیف می شود. باید بدانیم که اگر هوشیار نباشیم، بقیه با ما چه کار می کنند.»

دکتر انصاری نیک خطاب به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: «تمام افراد این جمع تحصیلکرده، کارکرده و اهل دانش و فن هستند. در جامعه ایرانی اگر چنین طیف هایی نسبت به این مسائل بی اطلاع باشند از بقیه چه انتظاری می رود؟! به مناسبت این روز وظیفه خود دانستم که به جهت هوشیاری، این موارد را بیان کنم. باید نسبت به تمدن و فرهنگ و هویت تاریخی‌مان حساس باشیم، باید یاد بگیریم، مطالعه کنیم و به بچه هایمان یاد بدهیم و آن ها را هم آگاه کنیم. باید به دوستان و بستگان و دیگر کسان‌مان این مسائل را یادآوری کنیم. این مسائل را می شود از غربی ها هم یاد گرفت، آن ها بسیار حساس هستند و این موارد را مکتوب می کنند تا ماندگار شود و بعد به آن استناد می کنند. این مستند ها فشار هایی در آینده نزدیک یا دور برای ما هستند. غرب واژه سازی می کند، کار فرهنگی و تاریخی می کند.»

نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی بندرامام ادامه داد: «خلیج فارس فرصتی برای ما است، ضمن اینکه سیاست های کشور به سمت اقتصاد دریا پایه است. این موضوع در اسناد بالا دستی مطرح و تصویب شده است.

پتروشیمی بندر امام به عنوان مجموعه ای اقتصادی می توند برای آینده آگاه باشد و از ظرفیت ها و فرصت های این حوزه استفاده کند. مطالعات راهبردی را بخوانید و ببینید چه ظرفیت ها و چه امتیازاتی برای ما وجود دارد و می توانیم چه نقشی داشته باشیم در این زمینه باید توجه داشت و این موضوع را دنبال کرد.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901189

دیگر خبرها

  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند