Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای خبری "کنفیرمادو" اکوادور، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی روز گذشته (دوشنبه) در  توییتی از موضعگیری اخیر برنی سندرز که تحولات اخیر بولیوی را " کودتا" خوانده بود، قدردانی کرد

مورالس در توییتی نوشت: از برادر برنی سندرز که اخیرا به فعالیت ما در کاهش فقر در بولیوی اشاره و همچنین کودتا در کشور ما را محکوم کرد، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز چند روز پیش و به دنبال تشدید تنش ها در بولیوی در توییتی ضمن ابراز نگرانی جدی در مورد وقوع کودتا در بولیوی نوشت: آمریکا باید خواستار پایان خشونت ها در بولیوی شود و از موسسات دموکراتیک در این کشور حمایت کند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا همچنین اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی به دستاوردهای مورالس در کاهش فقر در بولیوی و اجازه یافتن بومی ها در این کشور برای ابراز نظراتشان در زمینه های مختلف اشاره کرد.

سندرز در این مصاحبه همچنین از آزادی لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل از زندان نیز حمایت کرد.

براساس جدیدترین گزارش‌ها، از زمان آغاز اعتراض‌ها در بولیوی دست‌کم ۲۳ نفر به دنبال ناآرامی‌ها کشته شده‌اند. در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور برگزار شد.

سناتور جنینه آنیِس، در پی کناره‌گیری مورالس از مقام خود در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدن به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد.

برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس برنی سندرز بولیوی پروندهٔ خبری بحران در بولیوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس برنی سندرز بولیوی انتخابات ریاست جمهوری بولیوی اوو مورالس برنی سندرز بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر بر افزایش تلاش‌های میانجیگرانه برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دیوان امیری قطر اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر تماس تلفنی برقرار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین پرداختند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر درجریان این تماس تلفنی درباره تلاش‌های میانجیگرانه مشترک جهت دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و آزادی اسرا رایزنی کردند.

امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر همچنین درخصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق نوار غزه به‌طور مداوم به بحث‌ و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر لزوم افزایش تلاش‌های میانجیگرانه طی مرحله آتی با تمامی شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ نوار غزه و ممانعت از درد و رنج غیرنظامیان تاکید کردند.

از چند ماه پیش مصر، قطر و آمریکا رهبری مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را بر عهده دارند اما به دلیل مخالفت تل‌آویو با خواسته حماس برای پایان جنگ و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه نتیجه نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی