Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محسن هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته اش با معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: روز گذشته با حضور آقای جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور جلسه‌ای را با آقای جهانگیری برگزار کردیم که جلسه خوبی بود. تاریخ انتشار: 11:06 - 28 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۱۹۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن هاشمی رفسنجانی پیش از آغاز صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته اش با معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: روز گذشته با حضور آقای جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور جلسه‌ای را با آقای جهانگیری برگزار کردیم که جلسه خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل تهران دارد، اضافه کرد: این موضوع را در جلسه با آقای جهانگیری مطرح کردیم و به نظر می‌رسد ایشان اهمیت این موضوع را متوجه شدند و تصمیم بر این شد که هر چه سریع‌تر تصمیم ویژه‌ای اتخاذ شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز قرار است با حضور آقای جمالی نژاد جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار شود، تصریح کرد: در این جلسه قرار است به فوریت درباره تامین اتوبوس و واگن مترو تصمیماتی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد که اگر اعتبارات تامین شود با توجه به وجود ١٠ کارخانه اتوبوس سازی و ۴ کارخانه واگن سازی تامین هر چه سریع‌تر اتوبوس و واگن امکان پذیر خواهد بود.

تقدیر رئیس شورای شهر تهران از مجلس برای تصویب کلیات لایحه درآمد پایدار

محسن هاشمی رفسنجانی همچنین در ابتدای جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی برای تصویب کلیات لایحه درآمد پایدار، اظهارکرد: این اتفاق مهم در راستای پیگیری‌های شورای عالی استان‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر بوده و لازم است از آقای الویری بابت پیگیری‌ها تشکر کنیم و امیدوارم به زودی مراحل آخر را طی کند و به زودی شاهد تصویب این لایحه باشیم، چرا که تصویب لایحه درآمد پایدار یک اثر مهم از دولت و مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها باقی خواهد گذاشت.

وی با بیان این‌که طرح جامع و تفضیلی شهر تهران ۱۲ سال پیش به تصویب رسید؛ اما هنوز سرانه‌های خدماتی بر اساس استاندارد‌ها تأمین نشده است، تصریح کرد: متأسفانه کمبود‌هایی در این زمینه وجود دارد که از جمله آن کافی نبودن سرویس‌های بهداشتی است. باید بگویم امروز روز جهانی سرویس بهداشتی است و چه خوب بود که شهرداری چند چشمه برای افتتاح آماده می‌کرد.

مقابله با تخلفات مالی از انتطارات به حق شهروندان از شورای شهر است

مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران در روز سه شنبه در تذکری که تقدیم هیات رییسه شورای شهر تهران کرد با اشاره به این‌که ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، اظهار کرد: متاسفانه این انتظار طی دوره‌های شورا پاسخ مناسب و درخور شأنی نگرفته و بر همین اساس زمینه‌ساز بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی تاکید کرد که براساس تبصره ۴ اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی‌حساب و عوامل ذی‌حساب موظف بودند نسبت به بررسی اسناد و فرآیند ایجاد تعهد در مناطق، سازمان‌ها و ... اقدام کنند و پس از تطابق آن با قوانین و بودجه اسناد هزینه را تایید کنند.

بیشتر بخوانید: تذکر شورای شهر به حناچی/خدمات رسانی در روز‌های بارانی و برفی مطلوب نیست

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر با بیان این‌که شهرداری تهران موظف است موضوع لزوم امضای چک‌ها توسط ذی‌حسابان را به بانک‌های عامل اعلام کند، افزود: متاسفانه علی‌رغم تاکیدات و گذشت مدت ۱۳ سال از تصویب این مصوبه همچنان برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها از اجرای این امر سرباز می‌زنند و خود را تابع قانون تجارت می‌دانند.

وی ادامه داد: ذی‌حسابان موظف هستند که هر دوماه یکبار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه‌ای شهرداری تهران ارائه کنند که تاکنون جز یک گزارش تقدیم نکردند.

انتقاد حبیب زاده از انسداد مسیر شمال به جنوب خیابان پاکنژاد

افشین حبیب زاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: پیرو اعتراض به انسداد مسیر شمال به جنوب خیابان شهید پاکنژاد حدفاصل خیابان شهید دادمان و میدان صنعت و مشکلات ترافیکی ایجاد شده برای رفت و آمد شهروندان به علت وجود کارگاه ساختمانی احداث ایستگاه مترو شهید دادمان در خط هفت مترو تهران، کارشناسان معاونت نظارت از آن محل بازدید به عمل آوردند.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، مسدود بودن این خیابان باعث سرریز شدن خودرو‌های عبوری این معبر به خیابان‌های مجاور شده است که در بیشتر ساعات روز معابر اطراف دارای ترافیک سنگین هستند. از سوی دیگر بخشی از خیابان مسدود شده شهید پاکنژاد، به عنوان محل برگزاری بازارچه‌های موقت محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر موجب افزایش بار ترافیک مسیر جنوب به شمال این خیابان شده است.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران استقرار طولانی مدت کارگاه عمرانی پروژه را نیز باعث آلودگی صوتی، بصری و زیست محیطی برای املاک مجاور این پروژه عنوان کرد و از شهردار تهران خواست موضوع را بررسی کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران اخبار اجتماعی حق شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه

شهردار منطقه ۲۱ از احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳ و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پوریافر گفت: عملیات نصب، مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی در راستای تأمین رفاه حال شهروندان و به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان و بازپیرایی و افزایش بهداشت عمومی از ابتدای سال جاری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی افزود: احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های گلها، لاله، عبیدی، گلزار، یاس که در جهت رفاه حال شهروندان از اقدامات سال ۱۴۰۳ برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر موارد فوق، در بوستان سطح منطقه، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی مرمت و بهسازی خواهد شد که شامل (تعمیر و تعویض شیرآلات داخلی و روشویی، تعبیه لوله‌کشی آب سرد و گرم، تعویض آیینه‌های مستهلک، رفع نواقص سیستم‌های روشنایی، تعمیر و تعویض سیستم‌های تهویه، تعویض درب‌های مستهلک و فرسوده، بازسازی نما‌های داخلی و خارجی و ...) است.

پوریافر در این رابطه بیان کرد: با توجه به لزوم ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و طرح رفع فوری نواقص و ایرادات و نیز ایمن‌سازی مخازن ژئوممبران، ۵ مخزن در بوستان‌های استقلال، سروناز، طبیعت، حضرت خدیجه، زیتون در دستور کار این معاونت در سال ۱۴۰۳ قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: مواردی از قبیل: نظافت، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، شارژ مخازن مایع دستشویی و .. به‌طور مستمر و روزانه و با هدف رضایتمندی شهروندان توسط عوامل اجرایی این اداره انجام می‌شود.

پوریافر یادآور شد؛ مرمت و بازسازی ۵ آبنما در بوستان‌های سطح منطقه و احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در موتوری سنگین و جنگل کاری دستواره از اقدامات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه