Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@03:46:16 GMT

بازگشایی بانک ها در سراسر لبنان تحت تدابیر امنیتی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۳۴۶

خرداد؛ بانک ها که از آغاز ناآرامی ها در لبنان جز چند روز، تعطیل بود، امروز سه شنبه بار دیگر در سراسر این کشور فعالیت خود را تحت تدابیر امنیتی از سر گرفتند.
بازگشایی بانک ها در پرتو یک برنامه امنیتی با حضور حدود یک هزار و ۶۰۰ نیروی امنیتی و انتظامی به منظور حمایت از شعب و کارمندان آن در برابر هرگونه تعرض احتمالی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محدودیت برداشت از سپرده ها
این در حالی است که مسئولان بانکی و کارمندان آن به تنشی که احتمال می رود در صورت سرازیر شدن مردم وسپرده گذاران به بانک ها به وجود بیاید، واقف هستند به ویژه اینکه تدابیر جدید از جمله اعمال محدودیت برداشت  از سپرده ها و انتقال آن به خارج تنش را دو چندان کرده است
بانک ها سقفی را برای برداشت سپرده های جاری تعیین کرده اند به این ترتیب که هر هفته فقط امکان برداشت یک هزار دلار از سپرده ها وجود دارد.
دعوت مردم به استفاده از کارت های اعتباری
"جمعیت بانک های لبنان" همچنین مشتریان را به استفاده از کارت های اعتباری  به ویژه کارت هایی که مبلغ آن به لیره لبنانی است، برای تامین نیازهای خود فراخوانده است.
این در حالی است که از روزهای پایانی هفته دوم اعتراضات در لبنان، رفته رفته اعتراضات بر تحصن در برابر برخی موسسات دولتی متمرکز شد و در این میان بانک مرکزی در خیابان "الحمراء" در مرکز بیروت یکی از مهم ترین مکان های تجمع مردم پایتخت بود و این روند همچنان در فواصل زمانی مختلف ادامه داشته است.
مردم سیاست بانک مرکزی و به عبارت بهتر "ریاض سلامه" رئیس آن  را عامل مهمی در بحران اقتصادی کشور می دانند.
به عقیده معترضان لبنانی در حالی که وام مسکن به افرادی که امکان خرید مسکن ندارند، اختصاص دارد اما با شرایط مناسب به کسانی داده شده است که نیازی به آن نداشته اند و در بین افرادی که از وام های مسکن با بهره پایین استفاده کرده اند، نام  برخی مسئولان نیز دیده شده و افشای این موضوع خشم معترضان لبنانی را دو چندان کرد.
همچنین اعطای وام به مردم با سود بالا موجب شده است عملا بسیاری از لبنانی ها به دلیل درآمد پایین نتوانند از وام های بانکی استفاده کنند.
مجموعه این عوامل موجب نارضایتی شدید مردم از بانک ها و در نتیجه تحصن در برابر شعب مختلف آن در بیروت و سایر شهرها از جمله "صور" و "صیدا" در جنوب لبنان شد.
در این شرایط امروز بانک ها بعد از ۱۰ روز تعطیلی فعالیت خود را از سرگرفتند و بنابر اعلام خبرگزاری رسمی لبنان، نیروهای امنیتی در برابر شعب بانکی مستقر هستند.
همچنین جمعیت بانک های لبنان شب گذشته اعلام کرد، اختیار بازگشایی شعب در نقاط مختلف کشور با مدیران هر یک از شعب است، به این معنی که می توانند با ارزیابی شرایط امنیتی در خصوص آغاز فعالیت و یا به تاخیر انداختن آن تصمیم بگیرند. برچسب ها: بانک ، لبنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: بانک لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان

حیدر آسیابی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، گفت: بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی، همه دادستان‌های استان از بین جوانان توانمند و انقلابی انتخاب شده اند که با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه‌های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.

او افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات ایشان امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.

آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.

وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.

جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان