Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:41:26 GMT

آغاز تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون از امروز

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۷۷۸

آغاز تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون از امروز

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان از امروز ۲۸ آبان تا ۳۰ آبان ماه جاری فرصت دارند برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیرو اطلاعیه‌های ۶ و ۲۲ آبان ماه جاری علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ (اعم از داوطلبانی که در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می‌توانند به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله جداول حاوی اطلاعات رشته‌ محل‌ها مندرج در اطلاعیه‌ای که در سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان از امروز ۲۸ آبان ماه فرصت دارند برای شرکت در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها اقدام کنند و این مهلت روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان ماه پایان می‌پذیرد.

دکتر توکلی گفت: تمام متقاضیان برای شرکت در تکمیل ظرفیت فوق باید دارای گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی)، یا دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، یا مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده و یا حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه جاری نسبت به اخذ مدرک مربوط اقدام کرده باشند. بدیهی است فارغ‌التحصیلان در مدارک فوق تا تاریخ ۳۰ بهمن در صورت امکان شروع به تحصیل از سوی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی مربوط، برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ می‌توانند در این مرحله متقاضی ثبت‌نام شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورت پذیرش نهایی داوطلبان در این مرحله، قبولی قبلی آنان «لغو» و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون سراسری سال بعد (۱۳۹۹) نخواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رشته های بدون آزمون دانشگاه ها سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند