Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:27:12 GMT

بارش‌ها در سمنان شدت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۴۹۰۸

بارش‌ها در سمنان شدت می‌گیرد

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، با تداوم و تقویت فعالیت امواج ناپایدار در استان سمنان افزایش بارش‌ها به صورت باران و برف همراه با مه‌آلودگی، وزش باد شدید، کولاک برف تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به ویژه نواحی شمالی به صورت برف شدید و کولاک و در سایر نقاط استان سمنان به صورت باران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفوی با اشاره به افزایش سرعت باد تا پایان هفته، اضافه کرد: افزایش شدت بارش‌ها تا پایان روز چهارشنبه بیست و نهم آبان است، اما سامانه بارشی تا پایان هفته تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: دمای هوای استان سمنان از اواخر روز پنجشنبه بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش نسبی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش سنگین برف، باد شدید، کولاک، مه‌آلودگی و کاهش دید، در تردد محورهای مواصلاتی به ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها اختلال ایجاد می‌شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب به‌ خصوص در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و جنوب شرقی استان سمنان دور از انتظار نیست.

کشاورزان مراقب یخ‍‌بندان باشند

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش قابل ملاحظه دما همراه با وقوع یخبندان است و کشاورزان و نیاز است گلخانه‌داران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی پاییزه در باغ‌ها و مزارع استان‌ اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دما به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام و کشاورزان هر چه زودتر محصولات باقی‌مانده همچون انار، زعفران، ذرت و گوجه‌فرنگی را برداشت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: دامداران و عشایر هم با توجه به احتمال بارش های رگباری توام با رعد و برق در ارتفاعات و مناطق شمالی استان، تا ۴۸ ساعت آینده برای چرای دام‌ها از رفتن به این مناطق خودداری کنند.

۲۹ سانتی‌متر بارش برف در تاش

مصطفوی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برف مربوط به تاش شهرستان شاهرود با ۲۹ سانتی‌متر گزارش شد و بیشترین میزان بارش باران مربوط به امیریه دامغان با ۱۱.۲ میلی‌متر بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با ۴۰ کیلومتر بر ساعت بود.

وی ادامه داد: در این مدت، کمینه دمای هوای سمنان پنج درجه سانتی‌گراد و بیشینه دمای آن هشت درجه سانتی‌گراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: مجن و دیباج با کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۱۲.۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

برچسب‌ها هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد هواشناسی توصیه های هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

مدیر کل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه ۴۹۰ تیم شامل ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدماتی در این استان در حال آماده‌باش هستند به همشهری آنلاین گفت: خوشبختانه از دوشنبه که بارش‌ها در استان شروع شد، همکاری خوبی بین گروه‌های جهادی و مردمی برای مدیریت سیلاب شکل گرفت.

محمد علی ملک‌زاده با بیان این که برخی محورهای فرعی و اصلی به دلیل روان‌آب مسدود شده است، افزود:‌ ۶۲ واحد مسکونی نیز خسارت دیدند که این خسارت عمده نبود.

او با تاکید بر اینکه همه چیز در استان و مناطق سیل‌زده تحت کنترل است، ادامه داد:‌ این سیلاب هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است.

به گفت ملک‌زاده، ۳ جلسه مدیریت بحران در استان یزد با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و به دلیل فعال بودن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در همه شهرستان‌ها همچنان برقرار است.

رئیس اداره هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شده است، گفت: سه‌شنبه شب ۵۱.۷ میلمتر باران در شهر تفت بارید که از زمان تشکیل ایستگاه هواشناسی تا کنون بی‌سابقه است. احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

سیدعباس میرحسینی همچنین بارش در اسلامیه و طزرجان هم به ترتیب ۳۹ و ۳۳.۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود:‌ در سخوید ۳۰، سلطانب سانیج ۲۹، ده بالا(توده) ۲۸، خودسفلی ۲۶.۵، ده بالا (آمحسن) ۲۴ و دره شیرسانیج ۲۲ میلی متر باران گزارش شد. بارش سالانه باران در استان یزد ۹۰ میلیمتر است.

کد خبر 847043 برچسب‌ها سيل استان یزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود