Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:20:45 GMT

هواشناسی قشم نسبت به تندباد و بارش باران هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۱۵۷

هواشناسی قشم نسبت به تندباد و بارش باران هشدار داد

محمد کاملی دیرستانی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت از  امروز (۲۸ آبان‌ماه) تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وزش بادهای نعشی(شمال شرقی) از امروز آغاز شده است و تا آخر هفته ادامه دارد.

سرپرست اداره هواشناسی قشم اظهار داشت: بر اساس الگوهای هواشناسی احتمال رگبار باران، رعد و برق، بارش گاه‌به‌گاه تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوج فعالیت سامانه ناپایدار برای روز چهارشنبه است که در اثر آن ارتفاع امواج تا ۱۸۰ سانتی‌متر و سرعت باد تا ۲۲ نات پیش‌بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی گفت: بر این اساس قایق‌های سبک باید از خودداری کنند و فعالیت شناورهای صیادی و گردشگری نیز مختل می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال اختلال در فعالیت شناورهای مسافری به مقصد لارک و هرمز تا روز جمعه وجود دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

برچسب‌ها هواشناسی پیش بینی هواشناسی پیش بینی بارندگی استان هرمزگان جزیره قشم قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی هواشناسی پیش بینی بارندگی استان هرمزگان جزیره قشم قشم خلیج فارس تنگه هرمز هواشناسی پیش بینی هواشناسی پیش بینی بارندگی استان هرمزگان جزیره قشم قشم خلیج فارس تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: تا ابتدای شامگاه گذشته، از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۳.۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی متر باران گزارش و ثبت شد.

وی با اشاره بارش‌های شامگاه گذشته و این مطلب که جمع میزان بارش‌ها امروز مشخص می‌شود، بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد، در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، امروز پنج شنبه در بعدازظهر و شب رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبارورعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت احتمال آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

کد خبر 6088256

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران