Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اجرای عملیات احداث واحدهایی که در سیل فارس آسیب دیده‌ و نیازمند ساخت مجدد بوده‌اند تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و وام پرداخت شده است. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، فرج‌الله نصیری با تشریح مراحل پرداخت وام ها و تسهیلات جبران خسارت در قالب تسهیلات احداث و تعمیرات مسکن، و کمکهای معیشتی و کمک های بلاعوض به آسیب دیدگان اظهار داشت : براساس ارزیابی های انجام شده 3800 واحد در شیراز و سایر شهرستان های فارس در قالب واحدهای تعمیری و 1983 واحد دراین مناطق در قالب واحدهای نیازمند احداث مجدد مورد ارزیابی و شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس عنوان کرد: برای اجرای عملیات احداث واحد هایی که نیازمند ساخت مجدد بوده‌اند نیز تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات و وام پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال عملیات ساخت این واحدها به اتمام برسد.

نصیری گفت: از مجموع واحد‌هایی که نیاز به احداث مجدد دارند تا کنون یک هزار و 844 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، بانک با یک هزار و 213 واحد عقد قرار داد کرده، برای یک هزار و 409 واحد عملیات احداث آغاز شده و 470 واحد در مرحله دیوار چینی و 242 واحد در مرحله سقف زنی است .

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با مشارکت بانک‌های عامل در قالب تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف 15 میلیون تومان وام تعمیرات برای واحدهای شهری و روستایی، 40 میلیون تومان وام احداث واحد های روستایی، 50 میلیون تومان وام احداث واحد های شهری، تا سقف 15 میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

ساخت واحدهای آسیب‌دیده از سیل اسدآباد تا پایان زمستان تمام می‌شودهمدان| 44 میلیارد تومان به احداث واحدهای آسیب دیده در سیل ملایر اختصاص یافتکرمان| عملیات اجرایی ساخت و ساز واحدهای آسیب‌دیده در حمیدیه اهواز آغاز شد

نصیری اضافه کرد: علاوه بر این وام‌ها که با نرخ بهره اندک حداکثر 4 درصد تصویب و پرداخت شده برای واحدهای خسارت دیده احداثی و تعمیری وام های بلا عوض نیز بین 3 تا 5 میلیون تومان برای هر واحد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کار تعمیرات واحد های تعمیری تا پایاین شهریور ماه به پایان رسید افزود: بیش از 300 میلیارد ریال برای اتمام عملیات تعمیر 3 هزار و 800 واحد شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های مختلف استان فارس در قالب تسهیلات و وام پرداخت شده است.

نصیری با بیان اینکه وام‌های معیشتی و بلاعوض برای جبران خسارت‌های سیل در شیراز و سایر شهرستان‌ها پرداخت شده است گفت: به 3800 واحد نیازمند تعمیرات 10 میلیارد و 470 میلیون تومان وام بلا عوض تعمیری، به 3 هزار و 351 متقاضی وام معیشتی به مبلغ 11 میلیارد و 933 میلیون تومان و به 686 متقاضی واحدهای احداثی مبلغ 5 میلیارد و 346 میلیون تومان وام بلا عوض احداثی پرداخت شده است.

توزیع سیمان رایگان به واحدهای خسارت دیده

نصیری همچنین از اعطای سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و تعمیری در شهرستان‌های استان فارس در قالب هدیه مقام معظم رهبری با عاملیت بنیاد مستضعفان و با مشارکت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: برای واحد هایی که نیاز به احداث مجدد دارند 16 کیسه سیمان 50 کیلوگرمی رایگان و برای واحدهای تعمیری نیز به میزان لازم سیمان رایگان تامین و توزیع شده است.

وی افزود: تا کنون 125 محموله سیمان در قالب 68 هزار پاکت به افراد تحویل داده شده است و خط تولید سیمان نهاوند به صورت اختصاصی برای واحد های آسیب دیده از سیل استان فارس سیمان تولید می‌کند.

انتهای پیام/422 / ت

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری ،خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شهر گهرو گفت: این پروژه در ۶۷ پلاک و در ۱۳۴ واحد احداث خواهد شد.

باقری بیان کرد: شهر گهرو در شهرستان کیار واقع شده و از شهرهایی است؛ که در آن کمبود زمین نداریم. مساحت کل سایتی که به پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است ۱۴ هکتار است که این ۱۳۴ واحد به مساحت ۱۲۹۰۰ متر مربع در فاز اول ۵ هکتاری از سایت یاد شده ساخته خواهد شد و در حال حاضر در مرحله اول تمام کسانی که واجد شرایط بودند، پوشش داده است.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت در همین سایت قرار دارند که پس از انجام قرعه کشی، زمین به آنها جهت ساخت واحدهای خود واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر گهرو در راستای مردمی سازی بیشتر در قالب گروه‌های ساخت دو نفره ساخته خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901291

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال