Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲ در گفت­وگو با خبرنگار ما گفت: «لذت بردن از مطالعه یک حس درونی است و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع می­توان به این حس درونی پاسخ داد و شهروندان را به مطالعه ترغیب کرد. »

به گفته «مصطفی بیات»، برپایی ایستگاه مبادله کتاب، برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب، اهدای کتاب به دانش آموزان با عنوان همشاگردی کتاب، اجرای طرح هبه کتاب و عضوگیری رایگان در کتابخانه‌ها جزئ برنامه­ ها و طرح‌هایی هستند که می­توان با اجرای آنها زمینه کتاب­خوانی و افزایش سرانه مطالعه را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مسابقه کتاب­خوانی با عنوان اندیشه ماندگار با موضوع کتاب ­وکتاب­خوانی در آینه رهنمودهای مقام معظم رهبری، خلاصه نویسی کتاب، کارگاه­ های کتاب­ وکتاب­خوانی، برپایی دورهمی­های کتاب با عنوان «اینجا چراغی روشن است» برنامه­های پیش­بینی شده هفته کتاب هستند که شهروندان برای شرکت در آن‌ها می‌توانند تا ۳۰ آبان ماه به فرهنگسرای «عترت» در میدان امام حسین(ع)، ابتدای خیابان ۱۷ شهریور مراجعه کنند.

بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها ۵۸ درصد مردم ایران مطالعه غیردرسی دارند و به طور میانگین هر فرد در شبانه روز، فقط ۲ دقیقه مطالعه می­کند. این اعداد و ارقام نشان از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است و مدیران حوزه­ های فرهنگی، هفته کتاب­­ و­ کتاب­خوانی را چون روزنه ه­ایی برای افزایش سرانه مطالعه می­ دانند.

کد خبر 464140 برچسب‌ها منطقه ۱۲ فرهنگسرا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱۲ فرهنگسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، ویژه‌برنامه «ساغر شکسته» یادمان هنرمند فقید شایان یزدی‌زاده نوازنده و مدرس تمبک، دف و سازهای کوبه‌ای ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جسخنرانی مهران امیراصلانی نوازنده و مدرس موسیقی، نمایش مستندی از زندگی شایان یزدی‌زاده و نمایش کلیپی از فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی از بخش‌های این برنامه است.

گروه‌نوازی تمبک، گروه «زمان» به سرپرستی محمود جعفری، هم نوازی و ساز و آواز مظفر شفیعی (آواز)، سعید آذرنوش (تار)، امین پرویززاده (کمانچه)، هم نوازی و ساز و آواز پوریا اخواص (کمانچه و آواز)، نازنین پدر ثانی (تمبک)، امیر طاهری (سه‌تار)، تک نوازی تار توسط پانیذ مجاهدنیا، همنوازی و ساز و آواز یمین غفاری (تار)، سعید فهیمی (نی)، مهران امیراصلانی (تمبک)، حسین علیشاپور (آواز) اجراهای موسیقایی این ویژه برنامه را تشکیل می دهند.

شایان یزدی‌زاده (زاده ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۶ و درگذشته در یکم فروردین ۱۴۰۳) نوازندگی را از ۱۰ سالگی با ساز تمبک آغاز کرد و زیر نظر استادانی همچون مهران امیراصلانی، کامبیز گنجه‌ای، پژمان حدادی و ارژنگ کامکار به فراگیری این ساز پرداخت و از سال ۱۳۸۵ ساز تار را نزد عرفان گنجه‌ای و آیدین علیانسب فرا گرفت.

این هنرمند فقید با گروه‌های مختلفی از جمله آوای رود، بیان(شورانگیز)، باشا و ایل به عنوان نوازنده تمبک همکاری داشته و کنسرت‌های متعددی با علیرضا قربانی، سالار عقیلی، سینا سرلک و علی رستمیان اجرا کرده است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6090251 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری