Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:04:30 GMT

لایروبی ۲۰ رودخانه در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۳۰۳

لایروبی ۲۰ رودخانه در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داخل و یا اطراف ۲۰ شهر استان قزوین رودخانه وجود دارد و تنها پنج شهر استان فاقد رودخانه هستند.

قدرت الله مهدیخانی اظهار داشت: سیلاب های اوایل امسال در نقاط مختلف کشور که استان قزوین را نیز درگیر خود ساخت، ضرورت تمهیدات لازم در خصوص رودها از جمله لایروبی و پاکسازی آنها را دوچندان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: لایروبی و پاکسازی رودها و مسیل ها جلوی سرریز شدن آنها را گرفته و خطر طغیان و آب گرفتگی را در کانون های جمعیتی کاهش می دهد.

وی یادآور شد: امسال به همراه کارشناسان دستگاه های مختلف از رودها و مسیل های استان بازدید و نقاط پرخطر انها شناسایی و دستورات لازم برای اصلاح آنها به عمل آمد.

مهدیخانی افزود: تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در صورت بروز سیل احتمالی مسیرهای انحرافی ایجاد شود اما شهروندان در نقاط پرخطر نیز باید در صورت اعلام‌خطر سیل هر چه زودتر محل های دچار حادثه را تخلیه کرده و به نقاط امن پناه ببرند.

جاری شدن سیلاب در قزوین فروردین ماه سال خساراتی به زیرساخت‌های حوزه راه، کشاورزی و منازل مسکونی در استان قزوین وارد کرد.

برچسب‌ها مدیریت بحران استان قزوین سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت بحران استان قزوین سیل مدیریت بحران استان قزوین سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت

ایسنا/خراسان شمالی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات به مرمت در این استان خبر داد.

سامان محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۶۵۳ رشته قنات در این استان وجود دارد که ۵۰ رشته از این تعداد در سالی مالی ۱۴۰۱ به طول ۵۰ کیلومتر احیا و مرمت شدند.

به گفته وی، برای مرمت و احیای این رشته ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدی افزود: در سال مالی ۱۴۰۲ نیز ۳۰ رشته قنات با طول ۱۵ کیلومتر در دست مرمت و احیا است. برای مرمت این تعداد از قنات‌ها ۱۳.۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و مرمت آن‌ها تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر خشکسالی که موجب کاهش دبی آب‌های قنات‌های این استان شده، سیلاب نیز از دیگر چالش‌های مهم پیش روی ما است، بطوری‌که سیلاب‌های جاری شده سبب بروز خسارت به قنات‌ها می‌شود که به دنبال آن باید امر لایروبی صورت گیرد. لایروبی هر رشته قنات به حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

‌ مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به طور متوسط از قنات‌های کوچک ۵۰ تا ۶۰ خانوار و از قنات‌های بزرگ ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانوار بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان