Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:12:50 GMT

اعتراض‌ها در شیلی پس از یک ماه همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۳۸۵

اعتراض‌ها در شیلی پس از یک ماه همچنان ادامه دارد

تظاهرات در شیلی از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و به تدریج به مخالفت با وضعیت اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن با غارتگری، آتش‌افروزی و درگیری‌های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بوده است. معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه‌های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری فرانسه، دیروز(دوشنبه) یک ماه از آغاز اعتراض‌ها در شیلی گذشت و معترضان به همین بهانه، بار دیگر در میدان ایتالیا در سانتیاگو پایتخت شیلی گردهم آمدند و فریاد زدند: «شیلی بیدار شده است.»
نزدیک به سه هزار معترض در این میدان تجمع کرده و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

سوزان ۵۱ ساله که در میان معترضان حضور داشت، گفت: «من اینجا هستم تا نخستین ماه اعتراض‌هایی که شیلی را برای همیشه تغییر داده، گرامی بدارم. فکر می‌کنم دولت باید تغییراتی را اعمل کند؛ ما خواهان تغییرات سریع هستیم. شخصا به «سباستین پینرا» رئیس جمهوری شیلی اعتقادی ندارم.»

این تجمع‌های اعتراضی در حالی برگزار شد که قانونگذاران شیلی توافق کرده‌اند تا آوریل(فروردین-اردیبهشت) آینده، همه‌پرسی در مورد بازنویسی قانون اساسی این کشور برگزار شود. ۶۷ درصد از مردم شیلی معتقدند برگزاری این همه‌پرسی گامی مثبت در راستای تغییرات است.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، در ناآرامی‌های یک ماه اخیر شیلی دست‌کم ۲۲ نفر کشته و و بیش از ۲ هزار نفر نیز زخمی شدند.

پس از هفته‌ها اعتراض و تظاهرات خشونت‌بار، بیشتر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جنبش اعتراضی شیلی از حمایت ۷۵ درصد از مردم این کشور برخوردار است. 
چند روز پس از روی کار آمدن پینرا در مارس(اسفند-فروردین) ۲۰۱۸میلادی، دولت او اعلام کرد، اجازه بررسی لایحه اصلاح قانون اساسی را نخواهد داد. «میشل باشلت» رئیس جمهوری سابق شیلی این لایحه را تقدیم کنگره کرده بود.
۲۰۲۳

برچسب‌ها سباستین پینرا تظاهرات اعتراضی شیلی سانتیاگو پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در شیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات اعتراضی شیلی سانتیاگو تظاهرات اعتراضی شیلی سانتیاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ فوتبال با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که همچنان حجم انبوه جریمه‌های مالی برای ارکان مختلف باشگاه‌های لیگ برتری ادامه دارد. نگاهی به بازی‌های فصل جاری نشان می‌دهد جریمه‌های میلیارد تومانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در کنار احکام گاه و بیگاه محرومیت تمامی ندارد.

پولی که گمان برده می‌شد به حساب فدراسیون فوتبال واریز می‌شود اما مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه خود با اهالی رسانه عنوان کرد: «درآمدهای فدراسیون فوتبال با این ارقام و اعدادش بسته نمی‌شود. اگر تخلف کنند یا نکنند یک ریال هم به ما نمی‌رسد. به سازمان لیگ می‌رسد و سازمان لیگ هم خرج خودش می‌کند».

با این حال حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال هیچ واکنشی به این صحبت‌ها نداشت و تنها به سیاست سکوت خود در قبال دریافتی‌های میلیاردی از بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه‌ها ادامه داد تا فضای پر از ابهام مالی در ساختمان پر رمز و راز سازمان لیگ ادامه داشته باشد.

جایی که مشخص نیست چرا هرگز حاضر به پاسخگویی مالی به رسانه‌ها و انتشار اسناد مالی خود ندارد اما تمام دریافتی‌ها همچنان قرار است به حساب این سازمان ریخته شود اما خبری از شفافیت مالی در مخارج آنها نباشد.

سازمان لیگ نه تنها هیچ ابهامی را پاسخ نمی‌دهد بلکه برای احقاق حقوق باشگاه‌ها در زمینه تبلیغات محیطی نیز شفاف سازی نمی‌کند تا نشان دهد می‌تواند به رفتار بدون پاسخ خود در قبال میلیاردها تومان درآمد انباشته ادامه دهد.

کد خبر 6098025

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان
  • تظاهرات حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های سراسر جهان ادامه دارد
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • سازمان لیگ فوتبال با درآمد میلیاردی جرایم انضباطی چه می‌کند؟
  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد