Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:15:25 GMT

ارتفاعات کردستان سفید پوش شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۴۵۵

ارتفاعات کردستان سفید پوش شد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارش برف در این استان از عصر دوشنبه آغاز و تا بامداد امروز ادامه داشت،  افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در شرق استان بود و شهر زرینه دیواندره با هشت سانتی متر و بیجار با پنج سانتی بیشترین میزان بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام چاره‌خواه اظهار داشت: در این مدت بیشترین بارش باران و آب حاصل از برف در بیجار با هفت میلی‌متر، زرینه با ۶.۹ میلی‌متر و قروه با ۱.۲ میلی‌متر گزارش شده و در شهرستان های کامیاران و مریوان نیز هیچ بارشی گزارش نشده است.

وی یادآور شد: موج بارشی حاضر در آسمان کردستان با وجود اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین فعالیت خود را تمام کرده اما انتظار می‌رود فعالیت آن تا پایان وقت امروز در برخی نقاط استان از جمله شهرستان های شرقی قروه، دهگلان و بیجار تداوم داشته باشد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: پیش بینی ۲۴ ساعت آینده نیز شامل رگبار پراکنده و بارش برف در شهرستان های قروه، دهگلان و بیجار و سایر شهرستان ها نیز احتمال بارش است.

چاره خواه با بیان اینکه با توجه به داده‌ نقشه‌های هواشناسی آسمان کردستان از روز چهارشنبه تا شنبه پایدار بوده و شاهد کاهش نسبی هوا خواهد بود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز سردترین دما در بهارستان دیواندره با منفی هفت درجه سانتی گراد و گرم ترین دما نیز با ۱۰ درجه سالای صفر در سروآباد به ثبت رسیده است.

 میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار ۳۰ ساله بیش از ۵۱۹  میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.

در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

برچسب‌ها هواشناسی کردستان بارش باران وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان بارش باران وضعیت هوا هواشناسی کردستان بارش باران وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته در ورزنه نیز ۶ میلی متر، پادنای علیا و اصفهان ۳ میلی متر، فریدونشهر ۲ میلی متر و چادگان یک میلی متر بارش باران ثبت شده است.
لیلا امینی با اشاره به اینکه با توجه به خروج سامانه ناپایدار از استان جوی به نسبت پایدار تا روز سه شنبه بر روی استان است حاکم است، افزود: از بعد از ظهر و اوایل امشب با فعال شدن برخی از امواج ناپایدار، رشد ابر، وزش تند باد لحظه‌ای و بارش خفیف باران در استان انتظار می رود .  
وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه پیش رو سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد