Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:51:00 GMT

رونمایی از بالش ابری در فقدان نویسنده جوان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۵۷۷۶

رونمایی از بالش ابری در فقدان نویسنده جوان

این مراسم به همت انجمن داستان بندرعباس و همراه با تقدیر از پدر و مادر این نویسنده برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در مراسم گرامیداشت و رونمایی از آخرین کتاب عبدالوهاب نظری گفت: هر کسی که دست به قلم می برد و می نویسد، یک قدم از انسان های هم عصر خود جلوتر بوده و از سایرین شجاع تر است.

رضا کمالی زرکانی روز سه شنبه در این آیین  اضافه کرد: چاپ اثر و خود را در معرض نقد قرار دادن نیز نیازمند درجه بالاتری از شجاعت است که این نکته از دیگر تفاوت های یک نویسنده با دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از عبدالوهاب نظری به عنوان یک استعداد درخشان نام برد که با وجود فوت در جوانی، با ۲اثر چاپ شده، نام خود را برای همیشه در عرصه فرهنگ و هنر هرمزگان ثبت کرده است.

رئیس هیات مدیره انجمن داستان هرمزگان نیز در این برنامه نظری را به عنوان الگوی اعضای انجمن  در پشتکار و فعالیت ادبی معرفی کرد.

محسن بختیار همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد انجمن داستان، این نهاد را بستری مناسب برای حضور داستان نویسان و علاقمندان این عرصه دانست.

در ادامه این برنامه هومن محمدکرمی از اعضای انجمن داستان هرمزگان ضمن خوانش داستان " در جست و جوی حکمت" از مجموعه " بالش ابری " برخی ویژگی های شخصیتی و دنیای داستانی عبدالوهاب نظری را مورد اشاره قرار داد.

ایرج بلوچی، دریا چوبین، پروانه پرسش و بهروز عباس دشتی نیز در این برنامه درباره نویسنده سخن گفتند.

پگاه نجفی خواه یکی دیگر از اعضای انجمن داستان و مجری برنامه نیز بخش هایی از مصاحبه خود با نظری که سال ۱۳۹۵ در یکی از نشریات ادبی استان چاپ شده بود را بازخوانی کرد.

وی همچنین نوشته های چند نویسنده و فعال فرهنگی و ادبی کشور درباره وهاب نظری را قرائت کرد.

در بخش پایانی این برنامه ضمن رونمایی از کتاب عبدالوهاب نظری، پدر و مادر این نویسنده با اهدای لوحی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و انجمن داستان هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

" بالش ابری" شامل ۱۸داستان کوتاه عبدالوهاب نظری توسط نشر نیماژ منتشر شده است.

در برشی از داستان  «تجربۀ زیستی» از کتاب بالش ابری می‌خوانیم:

گفتم: «بابا، من باید برم سفر. »

ـ خوب، برو.

این حرف برای من که یک لیوان آب هم نمی‌توانستم دستم بگیرم و سیزده سال بود افتاده بودم توی جا، مثل این بود که بگوید: «برو بمیر. »

گفتم: «گذرنامه می‌خوام. »

پدرم خندید. دستش را جلو گوشش گرفت، یعنی متوجه حرفم نشده.

ـ می‌خوام برم این‌طرف و اون‌طرف. باید خیلی چیزها ببینم.

بدون این‌که نگاهم بکند، گفت: «خوب، بعدش چی می‌شه؟ »

 اگر می‌گفتم این لازمۀ نویسنده شدن است، حتماً از ارث محرومم می‌کرد. بنابراین، عاقلانه‌ترین جواب را دادم: «برای این‌که به خدا نزدیک بشم. »

چین‌های پیشانی پدرم کم‌کم باز شد و ناباورانه دیدم اشک در چشم‌هایش حلقه بست. «فردا می‌رم دنبال کارهای گذرنامه‌ات... ت. »

اولین کتاب نظری نیز با عنوان "خسته ام فقط همین " سال ۹۴توسط نشر افکار به چاپ رسید.

وی همچنین بخشی از تجربه های زندگی خود را با عنوان " ویلچرنوشت" در فضای مجازی منتشر می کرد که مخاطبان زیادی داشت.

وی متولد سال ۱۳۶۳بود و از کلاس دوم راهنمایی به علت بیماری دچار معلولیت حرکتی و ویلچرنشین شد.

نظری تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی ادامه داد.

وی دی ماه سال ۹۷بر اثر ابتلا به تومور در بندرعباس درگذشت.

برچسب‌ها ادبیات داستانی ادبیات معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هرمزگان کتاب بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی ادبیات معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هرمزگان کتاب بندرعباس ادبیات داستانی ادبیات معاصر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هرمزگان کتاب بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کمال: نظری در مورد حذف پرسپولیس ندارم
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور