Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرید لطیفی روز سه شنبه در همایش ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور در بابلسر افزود: متاسفانه طرح‌های مدیرت بحران که در کشور اجرا می شوند بیشتر فرصت سوزی است و هیچگاه از اتفاقات طبیعی ایجاد فرصت نمی کنند.

وی با اظهار این که باید بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و دیگر اتفاقات ایجاد فرصت کرد، گفت: همواره رخدادهای طبیعی در ایران به تهدید تبدیل می شوند، چون هنوز نتوانسته ایم راه بهره برداری یا مدیریت به اصطلاح بلایای طبیعی را بیابیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان مدیریت بحران کشور نگاه کنونی به بلایای و رفتار طبیعی را اشتباه توصیف کرد و افزود: ابتدا باید نگاه کلان و سپس نگاه مدیران به موضوع مخاطرات طبیعی تغییر کند. متاسفانه تاکنون از نگاه سخت افزاری با حوادث طبیعی برخورد شده که نه تنها نتایج آن مثبت نبود ، بلکه هر بار شاهد خسارات مالی و جانی بیشتری هستیم . 

لطیفی توضیح داد: سیل نوروز امسال در چند استان می توانست به راحتی با هدایت و جمع آوری، مشکلات آبی بسیاری از استان ها را حل کند که متاسفانه اینگونه نشد.

وی گفت: نگاه درمانی داشتن به مخاطرات طبیعی اشتباه است و باید نگاه در این زمینه در تمامی سطوح پیشگیرانه همراه با استفاده حداکثری از وقوع بلایای طبیعی باشد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: مقصر دانستن تغییر اقلیم در خسارات مخاطرات طبیعی قدم گذاشتن در مسیر اشتباه است، زیرا ریشه این خسارات اصلا مربوط به تغییر اقلیم نیست.

ضرورت ورود دانشگاهها و ارائه طرح‌های کاربردی 

لطیفی همچنین راه حل خروج از نگاه سنتی به مدیریت بحران را در فعال سازی دانشگاه ها و مجامع علمی عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها باید راه حل های عملی برای مدیریت بحران ارائه کنند.

وی ادامه داد: برای ورود دانشگاه ها به ارائه روش‌های علمی باید فضا را برای ورود دانشگاه ها آماده کرد و انها را به این سمت سوق داد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: تا زمانی که دانشگاه ها به مساله مدیریت بحران ورود نکنند شرایط تغییر نخواهد کرد.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران کشور مازندران بابلسر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران کشور مازندران بابلسر پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران کشور مازندران بابلسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

به گزارش خبرآنلاین، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدارهای سطح نارنجی خواهند بود.

مهر نوشت: معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904070

دیگر خبرها

  • همه طرح‌های توسعه بنادر کشور پیوست پدافند غیرعامل دارند
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی