Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش گرایش‌ها به معاملات فرا مرزی در اروپا، تلاش‌هایی برای ادغام بورس‌ها برای آسان‌سازی انجام معاملات در کشورهای مختلف این قاره آغاز شده است؛ طبق مطالعات انجام شده، این ادغام سبب کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی معاملات بین‌المللی خواهد شد.

پیشتر، اقتصاد عمده کشورهای اروپایی مبتنی بر نظام مالی بانک محور بود اما در اروپای امروز، «انتشار سهام» یکی از روش‌های اصلی تامین مالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چارچوب و با توجه به احتمال بالا گرفتن مشکلات اقتصادی در قاره سبز، اروپایی‌ها تلاش می‌کنند با ادغام بورس‌های خود، علاوه بر تامین مالی، بتوانند تا حدود زیادی از مشکلات اقتصادی این اتحادیه پس از خروج بریتانیا بکاهند. اما با وجود همجواری و تشابه‌های قانونی، مالی و حقوقی برخی کشورهای اروپایی، همچنان موانعی بر سر تشکیل بورس‌های ادغامی و بهره‌مندی از مزیت‌های آن وجود دارد.

روزنامه اقتصادی "لزکو" فرانسه امروز(سه‌شنبه) در گزارشی نوشت: از سه سال گذشته برنامه هایی برای ادغام یا خرید اپراتورهای بورس اوراق بهادار اروپا با موفقیت یا بدون موفقیت چند برابر شده اما هیچیک از آنها به قاره اروپا اجازه ندادند خود را برای خلق قهرمانانی که توانایی رقابت با غول های آمریکایی را داشته باشند، مجهز کند.

این نشریه در ادامه نوشت: مانورهای عظیم در چشم‌انداز بازار سهام اروپا از سر گرفته می‌شود. نبرد، پیرامون اپراتور بورس اوراق بهادار اسپانیا (BME)، یکی از آخرین بازیگران اصلیِ همچنان مستقل در اروپا، گواه دیگری است که نشان می‌دهد رقابت برای ادغام در قاره اروپا ادامه دارد و حتی شتاب می‌گیرد. ۶ ماه نگذشته که بازار «یورونکست» پس از یک دوئل سخت با بازار «نزدک»، کنترل بورس «اسلو» را به دست گرفته است.

یورونکست، بازار الکترونیکی بورس اوراق بهادار اروپاست که ساختمان مرکزی آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد. این بازار در  ۲۲سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی(یکم مهر ۱۳۷۹) پس از ادغام بورس اوراق بهادار آمستردام، بروکسل و پاریس با هدف استفاده هماهنگ از بازارهای مالی اتحادیه اروپا تاسیس شد.
افزایش ارزش این بازار به معادل ۲.۹۳ تریلیون دلار در دسامبر سال ۲۰۱۰ (آذر- دی ۱۳۸۹)، آن را در فهرست بزرگترین بازارهای بورس جهان قرار داد. البته یورونکست در چهارم آوریل سال ۲۰۰۷( ۱۵فروردین ۱۳۸۶) در ادغام با بازار بورس نیویورک، بازار بورس نیویورک یورونکست را تاسیس کردند که نخستین بازار بین‌المللی بورس وراق بهادار در جهان بود.

از نگاه تحلیلگران، یورونکست نخستین نقطه هماهنگ بازار اوراق بهادار در اروپاست که‌ این بازار را به صورتی کاملا" قانونی در اختیار دارد و توانسته بازارهای بین‌المللی نقدی و بازارهای اوراق مشتقه را به شکلی قانونمند در بلژیک، فرانسه، انگلستان، هلند و پرتغال به ‌وجود آورد.
از زمان شکل‌گیری، یورونکست در مسیر تلفیق بازارهای مالی یا یکپارچگی بازارهای محلی در مسیر اهداف اروپای واحد حرکت و برای استفاده‌کنندگان، به طور موثر بازارهایی خاص را با آسان‌سازی استفاده و سرمایه‌گذاری یجاد کرده است.

با توجه به موفقیت‌های بازار بورس «نزدک» که بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا به شمار می‌رود و با حضور بیش از سه هزار و ۳۲۱ شرکت، بیشترین مقدار معامله سهام را نسبت به هر بازار بورس دیگری در جهان دارد، اروپا تلاش دارد با ادغام بازارهای بورس و اوراق بهادار خود، قهرمانانی برای رقابت با غول‌های بزرگ جهان بسازد.
2023

برچسب‌ها قاره اروپا بازار سهام فرانسه ایالات متحده آمریکا اقتصاد بازار بورس بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا بازار سهام فرانسه ایالات متحده آمریکا اقتصاد بازار بورس بازار سرمایه قاره اروپا بازار سهام فرانسه ایالات متحده آمریکا اقتصاد بازار بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد