Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:03:24 GMT

مقام ارشد کره‌شمالی:‌ نیازی به میانجی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۲۸۴

مقام ارشد کره‌شمالی:‌ نیازی به میانجی نداریم

کیم به خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت، آمریکا پیشنهاد کرد تا دو کشور در سوئد مذاکره کنند و از استکهلم نیز خواست تا پیونگ یانگ را در جریان مساله بگذارد.

وی ضمن قدردانی از میزبانی مذاکرات اکتبر آمریکا و کره شمالی از سوی سوئد، افزود،‌ از نظر من، طرف آمریکایی از سوئد خواست تا طوری وانمود نکند که گویی تملق کره شمالی را می گوید اما، دو کشور دیگر نیازی به میانجی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم خاطر نشان کرد، در حال حاضر، کره شمالی و آمریکا از موضع یکدیگر کاملا اطلاع دارند و نیازی نیست سوئد برای مذاکره پیونگ یانگ و واشنگتن تلاش کند. مطمئن نیستم سوئد به بهبود روابط کره شمالی و آمریکا علاقه مند باشد اما،‌ این رفتار طرف سوئدی که مانند مسافری که در صندلی عقب خودرو نشسته است و در کارهای راننده دخالت می کند، غیرمعقول است.

به گفته او، از سر گرفته نشدن مذاکرات کره شمالی و آمریکا به نبود یک میانجی یا کانال ارتباطی برنمی گردد.

سخنان کیم در بحبوحه اظهارات روزهای اخیر مقامات عالیرتبه دستگاه دیپلماسی کره شمالی و پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست دو کشور در سوئد ایراد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز(سه شنبه) اعلام کرد،‌ واشنگتن خواستار برگزاری نشستی با پوینگ یانگ در ماه آینده میلادی(دسامبر) در سوئد است.

یک مقام عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، نیز امروز(سه شنبه) به خبرگزاری رویترز گفت، درهای دولت ترامپ به روی مذاکره با کره شمالی باز است. پیونگ یانگ تاکنون رفتاری سازنده و مفید نداشت و باید بداند که این یک فرصت تاریخی است.

وی افزود، دولت ترامپ خواستار بازگشت کره شمالی به میز مذاکره و وفای به عهدش در زمینه خلع سلاح هسته ای است.

"کیم یونگ چول"، مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی، امروز(سه شنبه) در بیانیه منتشر شده در خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، آمریکا تلاش می کند اینگونه القا کند که در برقراری صلح و ثبات شبه جزیره کره مشارکت دارد. تعویق رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی نوعی امتیاز دادن محسوب می شود اما، ما از آمریکا می خواهیم یا از این رزمایش صرفنظر کند و یا برای همیشه آن را متوقف کند.

"کیم کی گوان"، مشاور وزارت خارجه کره شمالی، دیروز(دوشنبه) اعلام کرد، پیونگ به نشستی که برایش فایده ای نداشته باشد، علاقه ای ندارد و اگر آمریکا خواستار ادامه مذاکره با است، باید درباره کنار گذاشتن سیاست خصمانه اش نسبت به ما تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها کره ‌شمالی مذاكرات هسته ای دونالد ترامپ سوئد ایالات متحده آمریکا کیم جونگ اون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی مذاكرات هسته ای دونالد ترامپ سوئد ایالات متحده آمریکا کیم جونگ اون کره شمالی مذاكرات هسته ای دونالد ترامپ سوئد ایالات متحده آمریکا کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است