Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@00:24:29 GMT

مهمترین محورهای تهدید کشور مبتنی بر فضای سایبری است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۶۰۸

مهمترین محورهای تهدید کشور مبتنی بر فضای سایبری است

جلال جهانبخش روز سه‌شنبه در آیین آغاز مانور آموزشی - تمرینی شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب شرق کشور در بیرجند افزود: قدرت‌طلبی معاندان نظام باعث شده که از هیچ تلاشی برای نابودی جمهوری اسلامی چشم پوشی نکنند و باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استکبار جهانی قبل از این جهان را به ۶ قسمت تقسیم کرده بود که ایران در قسمت مرکزی قرار داشت و اغلب کشورها با این برنامه‌ریزی موافقت کردند اما انقلاب اسلامی تمامی برنامه‌های آنها را به هم ریخت و طبیعی است که نگاه صهیونیسم این وضعیت را برنمی‌تابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این تفکر نه تنها در آمریکا بلکه با محورهای اساسی انگلستان هم رقم خورده است تصریح کرد: آنچه رهبری در مورد سیاست‌گذاری‌ها و نحوه ارتباط با این کشورها بیان می‌کنند صرفا سیاسی نیست بلکه ایشان به عنوان یک دین‌شناس و طبق قرآن مطالبی را بیان می‌کنند.

معاون دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بحث مدیریت بحران بسیاری از محورها را در زمان زلزله بم (سال ۱۳۸۲) بیان کردند اما متاسفانه بسیاری از نکات ایشان همچنان ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی اقدامات زیادی را باید انجام داد افزود: وزارت نیرو جز بخشی از پروژه‌های عمرانی خودکفا است اما تهدیدات اقتصادی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم.

جهانبخش زلزله و سیل را از مخاطرات اصلی کشور دانست و گفت: ریزگردها هم چند سال است که به آن اضافه شده اما در حوزه فراملی بحث تغییر اقلیم خیلی مطرح است که باز هم مربوط به تفکرات صهیونیستی است.

وی گفت: در زلزله کرمانشاه امواج الکترومغناطیس آمریکا در اذهان مطرح بود و در سال ۹۶ و ۹۷ طرح شد که نمی‌گذارند بارش‌ها وارد کشور شود الان هم می‌گویند بارش‌های فراوان برگرفته از همین تفکر است که شاید هیچکدام از اینها درست نباشد اما دشمن را نباید دست کم گرفت.

وی بیان کرد: بسیاری از ادعاهای آنها بیشتر جنبه دروغ‌گویی دارد و ۶۰ سال پیش تصاویری از فتح ماه منتشر شد ولی آیا در این مدت اعتقادی به رفتن به ماه نداشتند یا نتوانستند، این نیست که دشمن همه توان‌ها را دارد اما باز هم نباید از او غافل بود.

معاون دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: وقتی دشمن نمی‌تواند بحث نظامی را مطرح کند از راه‌های دیگر ساکت نخواهد شد تا فضا را به دست آورد و تسلط جهانی داشته باشد.

وی افزود: تاکنون ردیف بودجه‌ای برای مدیریت بحران نداشتیم اما با تامین سرفصل اعتباری فرصت مناسبی است که شاهد اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باشیم.

جهانبخش با بیان اینکه مجموعه آب و برق مهمترین عرصه خدمت‌رسانی در کشور است گفت: برگزاری این مانور سال گذشته فقط به صورت آموزشی انجام شد و امسال به صورت سناریو و سال آینده فعالیت ‌عملیاتی را دنبال خواهیم کرد.

مانور آموزشی - تمرینی شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل جنوب شرق کشور از امروز ۲۸ آبان به مدت ۲ روز در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیران صنعت آب و برق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی در این مانور حضور دارند.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل خراسان جنوبی امنیت سایبری وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل خراسان جنوبی امنیت سایبری وزارت نیرو پدافند غیر عامل خراسان جنوبی امنیت سایبری وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه هاست.
محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیند‌ها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید؛ توزیع ۱۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت زلزله در هرمزگان
معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.
بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استاندارد‌های روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.
وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.
پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد