Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رضا جندقیان در همایش دهیاران استان قزوین که روز سه شنبه با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری، بخشداران و دهیاران در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: لایحه جامع دهیاری ها در دولت تصویب شده و می تواند در اجرا بسیاری از مشکلات دهیاران را حل کند.

وی بیان کرد: با گذشت ۱۵ سال از شکل گیری دهیاری ها در کشور می توان گفت این نهاد به یک بلوغ سازمانی رسیده و می تواند به چارچوب وظایف خود تسلط یافته و نقش قانونی خود را بیشتر ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۲۳۰ درصدی سرانه روستایی

جندقیان تصریح کرد: اختیارات ۴۸ گانه دهیاری ها اگر به طور کامل عملیاتی شود و به دهیاران اعتماد کنیم قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات توسعه روستایی را حل کرده و این مناطق را به مناطق تولیدی تبدیل کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآورشد: در پایان دولت دهم، سرانه اعتبارات روستایی به ازای هر نفر ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان بود که در پایان سال ۹۶ این میزان به ۲۶۰ هزار تومان افزایش یافت و ۲۳۰ درصد رشد یافت.

وی اضافه کرد: سرانه شهری در سال ۹۲ حدود ۷۰۰ هزار تومان بود که در سال ۹۶ به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان با ۵۱ درصد رشد رسید که نشان می دهد رویکرد دولت به توسعه روستا جدی است.

جندقیان بیان کرد:تمرکز در مسائل روستایی بسیار بیشتر شده هرچند مسائل زیادی هم باقیمانده اما کارهای انجام شده قابل تقدیر است.

بخش خصوصی در توسعه روستایی مشارکت کند

وی افزود: دولت در سرمایه گذاری و اجرای طرح ها نمی تواند به تنهایی موفق باشد لذا باید زمینه حضور سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی را در توسعه روستاها با اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و گردشگری مهیا کنیم.

جندقیان بیان کرد: در کشور ۳۷ هزار و ۱۰۰ دهیاری داریم که تلاش می شود با آموزش و فرهنگ سازی زمینه فعالیت دهیاران در مسیر قانون را مهیا کنیم.

وی اظهارداشت: از دهیاران انتظار داریم سلسله مراتب اداری را رعایت کنند هر چند ما وظیفه داریم بوروکراسی و روند سیستم اداری را کوتاه و تسهیل کنیم.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: رویکرد دهیاران باید به امور مربوط به روستاها تغییر کند زیرا برخی متغیرهای گذشته برای آینده فایده ای ندارد.

وی گفت: خودکفایی در روستا باید به معنای نیازمندی شهرها به روستا تعریف شود تا روستاها به عنوان مولد بتواند خدومت رسان مردم کشور شده و به اشتغال و اقتصاد کمک کند.

در ادامه از منتخبان آزمون دهیاری ها تقدیر شد.

کد خبر 4776105

منبع: مهر

کلیدواژه: روستا استانداری قزوین بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین بارش برف هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی بنزین تئاتر کودک و نوجوان قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری