Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:48:22 GMT

شرکت های فناوری آمریکایی مشمول مالیات دولت چک شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۹۷۷

شرکت های فناوری آمریکایی مشمول مالیات دولت چک شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت جمهوری چک برنامه ای را برای وضع مالیات بر شرکت های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل تایید کرده است.

به این ترتیب جمهوری چک نیز به فرانسه و کشورهای دیگری پیوست که تصمیم دارند مالیاتی معادل سالانه ۷ درصد بر درآمد کسب و کارهای دیجیتال وضع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین قانونی شامل شرکت هایی می شود که فروش جهانی آنها بیش از ۷۵۰ میلیون یورو(۸۳۰ میلیون دلار) و درآمد آنها در جمهوری چک بیش از ۱۰۰ میلیون کرون(۴.۳ میلیون دلار) است.

 وزیر اقتصاد این کشور تخمین می زند میزان مالیات بر شرکت های فناوری به حدود ۵ میلیارد کرون (۲۱۶ میلیون دلار) در سال می رسد. این مالیات از ابتدای ۲۰۲۰ میلادی اجرایی می شود. البته این مالیات باید در پارلمان تایید شود.

اقدام روز گذشته در حالی انجام می شود که حدود ۱۳۰ کشور سعی دارند راهی برای مالیات بندی عادلانه شرکت های بزرگ بزرگ فناوری بیابند.

کد خبر 4775696 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات جمهوری چک گوگل اپل آمازون نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان موبایل جایزه مصطفی ص فناوری فضایی امنیت اطلاعات شبکه ملی اطلاعات هوش مصنوعی گوگل ناسا تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد

نفت باکو با وجود تحریم همه جانبه تجاری که چند روز پیش آنکارا علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد همچنان از طریق ترکیه و خط لوله جیحان به رژیم صهیونیستی نفت صادر می‌شود. ترکیه تصریح کرد که اگر تجاوزات این رژیم در غزه متوقف شود و کمک‌ها بدون مانع وارد این باریکه شود، تجارت از طریق ترکیه به اسرائیل از سر گرفته می‌شود.

براساس گزارش العربی الجدید، منابع صهیونیست در مصاحبه با وبسایت صهیونیستی گلوبس تایید کردند جمهوری آذربایجان روابط نزدیکی با ترکیه و رژیم صهیونیستی دارد و ترکیه هنوز بارگیری نفت این کشور را در بندر جیحان به مقصد اراضی اشغالی متوقف نکرده است.

باکو از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیحان (BTC) تامین کننده مهم نفت رژیم است که در انتهای آن نفت بر روی تانکر‌هایی بارگیری می‌شود و آن را به حیفا منتقل می‌کنند.

در ژانویه امسال، رژیم صهیونیستی با ۵۲۳ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۲۹۷ میلیون دلار در صدر فهرست مقصد‌ صادرات نفت باکو قرار گرفت. در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، این رژیم با ۲.۲۴ میلیون تن به ارزش ۱.۳۸ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. بر اساس گزارش گلوبس، دیگر تامین کنندگان عمده نفت رژیم صهیونیستی قزاقستان و نیجریه هستند.

شایان ذکر است الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهوری آذربایجان با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که نمی‌خواهد مستقیماً به منافع آذربایجان آسیب برساند، روابط عالی دارد.

در عین حال رژیم اشغالگر تامین کننده بسیار مهم تسلیحات باکو است. تسلیحات صادراتی رژیم به این کشور شامل مهمات هاروپ تولید شده توسط صنایع هوافضای اسرائیل، سامانه لورا (توپخانه دوربرد) و سامانه موشکی زمین به هوای Barak MX است که جمهوری آذربایجان در نوامبر سال گذشته به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرد.

 به گزارش گلوبس، شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی نیز در اکتبر گذشته دو ماهواره را به قیمت ۱۲۰ میلیون دلار به باکو فروخت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟