Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد: اداره کل اطلاعات استان کرمان بایستی در زمینه عدم ورود پول‌های کثیف و آلوده به انتخابات اقدام کند و با رصد مستند و هوشمندانه، ضمن ردیابی و شناسایی این‌گونه پول‌ها مراتب را به دستگاه قضائی و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی اعلام نماید.

یدالله موحد در جلسه ستاد استانی پیشگیری از جرایم انتخاباتی اظهار کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان چهار راهبرد اساسی مشارکت حداکثری در انتخابات، سلامت، امنیت و شکل گیری یک رقابت اخلاق‌محور از سوی داوطلبین انتخابات را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستان و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از وظایفی که برعهده قوه قضائیه گذاشته‌اند پیش‌بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از جرایم انتخاباتی است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت: در نظادم مقدس جمهوری اسلامی ایران و براساس اصول متعدد قانون اساسی، مهمترین حق شهروندان ایرانی همان حق مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تمام مردم ایران به نحوه یکسان از آن برخوردار هستند و این حق از طریق شرکت در انتخابات و دادن رای و انتخابات اصلح اعمال می‌گردد.

موحد یادآوری کرد: وظیفه ذاتی قوه قضائیه براساس ۱۵۶ قانون اساسی، پشتیبانی از تمامی حقوق مردم از جمله حق مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان است تا بتوانند آزادانه و آگانهانه از طریق در سرنوشت کشور مداخله نماید و به تعبیر مقام معظم رهبری حفاظت از رای مردم حق الناس است و صیانت از حق‌الناس، وظیفه آحاد مسئولین است.

وی عنوان کرد: واریز هر برگ رای در صندوق اخذ آراء از سوی مردم منجر به تقویت، افزایش مقبولیت، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود، لذا حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مساله جدی و بسیار با اهمیتی است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: همه مسئولان به‌ویژه دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات در رده‌های مختلف اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی بایستی نقش مهم و پررنگ خود را در استقرار امنیت و برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور ایفا کنند.

وی یادآوری کرد: در شرایط کنونی کشور، در مسیر تندباهای مختلفی از قبیل تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات مختلف قرار دارد و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

موحد افزود: دست‌اندرکاران و کارگزاران امر انتخابات بایستی با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و با همفکری تدابیر لازم را در جهت جلوگیری از جرایم انتخاباتی به عمل آورند تا بتوانیم یک انتخابات پرشور و بانشاط در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار کنیم.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: این ستاد در انتخابات‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی انجام داده است و باید از موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمند گذشته برای هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات پیش رو بهره‌ برد.

موحد گفت: طی بخشنامه‌ای از سوی ریاست قوه قضائیه، جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح ملی به ریاست دادستان کل کشور و در سطح استان‌ها به ریاست رییس کل دادگستری استان کرمان و با حضور مسئولان مرتبط با امر انتخابات تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد در سه مقطع پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات جرایم انتخاباتی را مورد رصد قرار می‌دهد و تدابیر لازم پیشگیرانه را اتخاذ خواهد کرد و در صورت وقوع جرم با متخلفان برخورد قضائی صورت خواهد پذیرفت.

رییس کل دادگستری استان کرمان نقش اصحاب رسانه در برگزاری باشکوه انتخابات در ادوار گذشته را برجسته و مفید دانست و گفت: یکی از وظایف این ستاد اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی است.

وی اعلام کرد: روسا و دادستان‌های تمامی حوزه‌های قضائی استان کرمان موظف هستند شعبی از دادگاه‌ها و دادسراهای شهر خود را در جهت رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی اختصاص دهند.

ردیابی و شناسایی پول‌های کثیف و آلوده در انتخابات ضرورت دارد

رییس کل دادگستری استان کرمان هشدار داد: اداره کل اطلاعات استان کرمان بایستی در زمینه عدم ورود پول‌های کثیف و آلوده به انتخابات اقدام کند و با رصد مستند و هوشمندانه، ضمن ردیابی و شناسایی این‌گونه پول‌ها مراتب را به دستگاه قضائی و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی اعلام نماید.

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبین انتخاباتی جرم است

رییس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان کرمان هشدار داد: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و ضرورت دارد اداره کل بازرسی، اداره کل اطلاعات و دیوان محاسبات به صورت مستمر تخلفات احتمالی در این حوزه را رصد و به این ستاد گزارش نماید.

وی تبلیغات زودهنگام را خلاف قانون دانست و گفت: متاسفانه تبلیغات برخی از داوطلبین احتمالی در بستر فضای مجازی و حقیقی آغاز شده است و ضرورت دارد کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات با محوریت دادستان مرکز استان کرمان هر چه سریعتر اقدامات خود را در این زمینه آغاز نمایند.

موحد پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت برانتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در زمینه برگزاری هرچه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم مصرح در قانون را از دیگر وظایف این ستاد دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات پول کثیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.
سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی درج یا نشر محتوا‌هایی علیه نامزد‌های انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزار‌های چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع و جرم انگاری شده است.
او با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن‌ها را انتشار دهند، گفت: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.
وی از کاربران خواست قبل از انتشار یا بازنشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.
پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.
او از نامزد‌های انتخاباتی خواست که به حامیان و ستاد‌های انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر نامزد‌ها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.
کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است. کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟