Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر موضع قدیمی خود در خصوص شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان تأکید کرد و آن را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

اخبار بین الملل - بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «روپرت کالویل» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در «ژنو» در واکنش به اقدام اخیر واشنگتن در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان گفت: «آمریکا روز دوشنبه (دیروز) با نادیده گرفتن موضع چهاردهه‌ای خود، به طور مؤثری، از حق اسرائیل برای ساخت شهرک‌های یهودی در کرانه باختری اشغالی حمایت کرد که این با قوانین بین‌المللی ناسازگاری دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «تغییر موضع سیاسی یک دولت (آمریکا)، نه تغییری در قوانین فعلی بین‌المللی و نه تغییری در برداشت دیوان بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل ایجاد نخواهد کرد».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و روسیه نیز شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق سازمان ملل واشنگتن وزیر امور خارجه حقوق بشر سازمان ملل شهرک سازی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، با گذشت ۲۰۱ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی عملیات‌های موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی متوقف نشده است.

گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

همچنین جنبش المجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسیران صهیونیست تنها با اراده مقاومت و با آزادی اسیران شجاع فلسطینی در قالب یک توافق شرافتمندانه آزاد خواهند شد.

این جنبش از تمامی مبارزان خود، دیگر مبارزان فلسطینی و آحاد ملت فلسطین خواست که به اقدامات مقاومتی خود شدت ببخشند و در برابر دشمن صهیونیست به پا خیزند.

پیش از این نیز مبارزان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

همچنین منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند. این منابع اعلام کردند که آژیر خطر در مرکز نظامی کزوویم در اطراف غزه به صدا درآمده است.

کد خبر 6087975

دیگر خبرها

  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • فرار ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها در شمال اراضی اشغالی