Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@16:21:01 GMT

در دیدار روحانی با فرمانده ارتش پاکستان چه گدشت؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۹۵۶

در دیدار روحانی با فرمانده ارتش پاکستان چه گدشت؟

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: روابط تهران - اسلام آباد، در زمینه اقتصادی باید به بالاتر از سطح فعلی برسد و نباید دو طرف به این میزان از روابط اقتصادی و تجاری رضایت بدهند و باید با تلاش مضاعف، سازوکارهای بهتری را برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه با رفع موانع موجود، فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده است و کاملاً آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌های خود را به نتیجه برسانیم. همچنین آمادگی داریم تمهیداتی فراهم کنیم که شرکت‌ها و تجار دو کشور بتوانند روابط گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به امنیت مرزهای دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرزهای دو کشور مقابله کنیم.

روحانی با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه، تصریح کرد: معتقدیم در زمینه مسایل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان، گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهند بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان را افزوده است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک دارند و می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در راستای منافع بلند مدت دو کشور و منطقه داشته باشند.

وی همچنین حضور فرمانده ارتش پاکستان در تهران و ملاقات با آقای باقری و مقامات نظامی ایران را به معنای استحکام فوق‌العاده روابط دو کشور دانست و گفت: اینگونه دیدارها و رفت و آمدها می‌تواند در استحکام و نزدیکی روابط دو کشور بسیار مفید باشد.

ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهد، اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، لذا باید در جهت نزدیک شدن روابط کشورهای دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم.

فرمانده ارتش پاکستان خاطر نشان کرد: پاکستان از همه ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای توسعه سطح همکاری‌های روابط تجاری و اقتصادی استفاده خواهد کرد و آمادگی دارد همکاری‌های فعلی را به سطح بسیار بالاتری ارتقاء دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و برادری باشد، اظهار داشت: امروز برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشور ملاقات‌هایی در تمام سطوح بین مقامات تهران و اسلام‌آباد وجود دارد و بایستی مرزهای دو کشور مرزهای صلح و برادری باشد تا از طریق آن روابط اقتصادی و تجاری گسترش یابد.

در این دیدار دو طرف بر همکاری‌های منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی برای توسعه صلح و امنیت در خلیج فارس و دریای عمان تأکید کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرمانده ارتش پاکستان روحانی قمر جاوید باجوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرماندهان ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش و خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی بازدید کردند.

دیدار امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور

آنطور که ایسنا روایت کرده، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

دیدار رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با خانواده شهید زاهدی

سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902680

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان