Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: جمهوری عربی سوریه با شدیدترین لحن موضع آمریکا در برابر شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم می کند و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل درخصوص وضعیت قانونی این اراضی می داند.

این منبع که نامش ذکر نشده، افزود: این تصمیم آمریکا تازه ترین موضع این کشور در به سخره گرفتن مشروعیت بین المللی و ادامه دشمنی پایدار واشنگتن در برابر امت عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول سوری همچنین موضع جدید آمریکا را در راستای حمایت های نامحدود آمریکا از رژیم صهیونسیتی برای نادیده گرفتن حقوق مردم عربی دانست.

به گفته وی، جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که این موضع آمریکا نیز مانند موضع گیری های پیشین این کشور در برابر قدس و جولان اشغالی، باطل است و هیچ اعتبار قانونی ندارد. این اقدام آمریکا نشانگر عمق شکاف میان آمریکا و جامعه جهانی است. شکافی که چند روز گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (آنروا) خود را نشان داد.

در همین راستا، مجمع عمومی سازمان ملل ۲۵  آبان ماه متحد به اتفاق آرا تمدید ماموریت را تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

۱۷۰ کشور عضو سازمان ملل متحد به تمدید این ماموریت رای مثبت و اسرائیل و آمریکا به آن رای منفی دادند. رای ۷ کشور نیز ممتنع بود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را مغایر قانون بین‌المللی نمی‌داند.

وی افزود که دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

موضع جدید آمریکا درباره فلسطین، با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.

برچسب‌ها سوریه آمریکا فلسطین شهرک های یهودی نشین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آمریکا فلسطین شهرک های یهودی نشین سوریه آمریکا فلسطین شهرک های یهودی نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای با استقبال از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو در به رسمت شناختن کشور فلسطن افزود که این اقدام مهم با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد در این زمینه همخوانی دارد و به مردم فلسطین این امکان را می دهد تا بتوانند برای حقوق مشروع خود از جمله حق بازگشت، تعیین سرنوشت خویش و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس تلاش کنند.

این سازمان که متشکل از ۵۷ کشور مسلمان است بار دیگر از همه کشورهای جهان که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند خواست تا در اسرع وقت در حمایت از مردم فلسطین در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و انجام تلاش های بین المللی با هدف پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل و تحقق صلح و ثبات در منطقه و اجرای مصوبات بین المللی مرتبط، اقدام کنند.

جمهوری ترینیداد و توباگو روز پنجشنبه در تصمیمی که در جلسه شورای وزیران این کشور اتخاذ شد، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

این تصمیم بر اساس توصیه وزیر امور خارجه جمهوری ترینیداد و توباگو اتخاذ شد و بر اساس شورای وزیران این کشور تصمیم گرفت که با هدف تحقق صلح پایدار از طریق تقویت اجماع رو به افزایش بین المللی در مورد مساله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو همچنین آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

پیشتر نیز جامائیکا و باربادوس در آوریل گذشته اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

پیشتر «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد از رایزنی‌های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد