Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آتش زدن قرآن، تخریب اموال عمومی و ضرر زدن به مردم مصداق شکستن حرمت خدا و انسان است و اعتراضات عمومی باید معطوف به حل مسئله و همراه با آرامش اجتماعی و رفتار مدنی باشد. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه سوم ستاد راهبری و هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی به ریاست جهانگیری در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه و در جمع خبرنگاران ضمن محکومیت اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در مصلی شهر قدس اظهار داشت: آتش زدن قرآن، تخریب اموال عمومی و ضرر زدن به مردم مصداق شکستن حرمت خدا و انسان است و اعتراضات عمومی باید معطوف به حل مسئله و همراه با آرامش اجتماعی و رفتار مدنی باشد.

وی ضمن تأسف بار خواندن این اقدام تصریح کرد: این گونه اقدامات سیرت واقعی افرادی که به صورت غیرمتعارف به آزار مردم پرداختند را نشان می دهد و خشونت های اجتماعی که منجر به افزایش نا امنی اجتماعی می شود نتیجه ای جز خستگی اجتماعی ندارد.
بررسی عملکرد ده ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به بررسی عملکرد ده ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در این گزارش برنامه ها و اقدامات صورت گرفته توسط این شورا مورد توجه قرار گرفت که از جمله دستاوردهای آن به شکل گیری 4000 موسسه مردم نهاد قرآنی در کشور و همچنین هدف گذاری برای دستیابی به 10 میلیون حافظ قرآن کریم بود.

عاملی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش، آموزش عالی و صدا و سیما برای فرهنگ سازی قرآنی در کشور نیز از محورهای مورد تاکید توسط اعضای جلسه در این زمینه بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرآن کریم باید محور تمام فعالیت های فرهنگی باشد گفت: در این خصوص باید علاوه بر توجه باید به متن قرآن و صورت آن، حفظ و قرائت و توجه ویژه ای به سیرت قرآن برای اصلاح رفتار اجتماعی شود که تأکید شد برای تحقق بیشتر آن برنامه ریزی عملیاتی انجام شود.

تصویب ماده واحده ای برای داشتن محورها، مفاهیم و راهبردهای استاندارد در زمینه قرآنی

عاملی همچنین از تصویب ماده واحده ای خبر داد که بر اساس آن دستگاه های فعال در زمینه قرآنی مکلف به داشتن محورها، مفاهیم و راهبردهای استاندارد خواهند شد.

وی تصریح کرد: این بدان معناست که سازمان برنامه و بودجه در نظام بودجه ریزی عملیاتی، بودجه را به سرفصل های مشخص که با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین می شود اختصاص خواهد داد که در نتیجه آن شاهد هماهنگی بیشتر فعالیت های قرآنی در سطح کشور خواهیم بود.

بحث پیرامون تقسیم کار ملی در تدوین اسناد مصرح در سند مهندسی فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تقسیم کار ملی در تدوین اسناد مصرح در سند مهندسی فرهنگی دستور بعدی جلسه بود، اظهار داشت: نزدیک به 18 سند ملی در این راستا باید به تصویب برسد که تصویب آن به آرایش فرهنگی کشور کمک خواهد کرد که از جمله آن می توان به سند معماری و شهرسازی، سند موسیقی، سند سینما، سند ارتباطات و رسانه اشاره کرد.

حکم اشرار و آتش زدن اموال دولتی چیست؟میزبانی تهران از شهدای مقابله با اشرارفرمانده سپاه ‌فارس‌: لید‌رهای اغتشاشات شیراز دستگیر شدند / سرکردگان اشرار ‌وابسته به منافقان بودند

عاملی با بیان اینکه لایحه ای شدن مصوبات نقش کلیدی در اجرایی شدن مصوبات خواهد داشت، گفت: تدوین این اسناد توسط دستگاه های ذی نفع و طراحی آن به صورت لایحه جهت طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه مورد توجه قرار گرفت.

استاندارد و چارچوب مشخص برای تدوین اسناد ارائه خواهد شد

وی افزود: همچنین مقرر شد استاندارد و چارچوب مشخصی برای تدوین اسناد از جانب دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به جلسه ارائه شود تا دستگاه ها نیز اسناد پیشنهادی خود را طبق این چارچوب تدوین کنند.

وی تصریح کرد: تعریف مفاهیم کاربردی، برخورداری از زمان بندی، رویکرد برنامه ای داشتن و معطوف بودن به برنامه های پنج ساله کشور از جمله مواردی است که در این چارچوب باید مورد توجه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد پس از تدوین این استاندارد و مطالعه مجدد درخصوص دستگاه های مسئول و همکار تدوین اسناد در جلسات آتی ستاد مهندسی فرهنگی تصویب اسناد فرهنگی کشور در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی سید سعیدرضا عاملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی سید سعیدرضا عاملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین، به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

شورای عالی حوزه‌­های علمیه
شورای تخصصی حوزوی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ اول اسفند 1402 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزه­های علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ 13 تیر 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

 سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌­های علمیه
 سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
 مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی
 رئیس جامعة المصطفی العالمیه یا نماینده وی
 مدیر حوزه علمیه خراسان
 مدیر حوزه علمیه اصفهان
 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
 مدیر جامعة الزهرا (س)
 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی
 هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای عالی حوزه­‌های علمیه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»