Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دیلی‌میل، دسترسی هزاران نفر از کاربران به فیس‌بوک، مسنجر و اینستاگرام در سراسر ایالات متحده و انگلیس قطع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاربران در سراسر ایالات متحده و انگلیس درمورد مشکلات برنامه های فیس‌بوک گزارش می‌دهند؛ مسنجر و اینستاگرام نیز در همین وضعیت قرار دارند.

براساس آمار موجود، بیش از 8 هزار گزارش قطعی برنامه‌های فیس‌بوک و اینستاگرام در شب گذشته دریافت شده و تاکنون مدیرعامل فیس‌بوک برای این قطعی گسترده اظهار نظر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انگلیس نیز کاربران بیش از 3 هزار گزارش مبنی بر قطعی اینستاگرام ارسال کرده‌اند؛ کاربران آمریکایی و انگلیسی از توییتر استفاده کردند تا اخبار قطعی فیس‌بوک و برنامه‌های مرتبط با آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. 

بنابر خبرهای قلبی، فیس‌بوک و اینستاگرام در ماه مارس بیش از 14 ساعت از دسترسی کاربران خارج شدند و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک هیچ توضیحی درباره آن به مردم ارائه نکرد. 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس فیس بوک آمریکا اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد