Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار ضیائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امیرسام کریمی استخرسر از کومله، غزل شریفی، پرنیان قربانی و گل نساء زینالی از شهرستان تالش، سعید ابراهیمی و مانی تهذیبی از لشت نشاء و شایسته قلم رخ از مرکز فراگیر رشت (دانش آموزان با نیازهای ویژه) به عنوان کتابخوان های برتر کشور معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره انتخاب کتابخوان های برتر کشور با بیان این که ۱۸۳نفر از برترین اعضای کودک و نوجوان کتابخوان کانون همزمان با با بیست‌ و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی معرفی و تقدیر شدند، افزود: در مرحله نخست این برنامه با هدف توسعه و ترویج کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ، ۲۰ نفر از اعضایی که بیشترین تعداد کتاب را از اول مهر ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ امانت گرفته بودند به اداره‌ های کل استان‌ ها معرفی شدند.

ضیائی بیان داشت: پس از آن، کارشناسان استان‌ ها بر اساس شاخص‌هایی همچون حضور فعال و مستمر عضو در مرکز، جلسه های بحث و گفت‌ و گوی کتاب، فعالیت در رابطه با ترغیب دیگر اعضا به کتاب و کتابخوانی، ثبت مطالعات خود در دفتر یا وبلاگ و... کتابخوانان برتر استان را معرفی کردند.

وی با بیان این که در نهایت بر اساس بررسی کارشناسان استان‌ها، پنج عضو کتابخانه و یک عضو دارای نیازهای ویژه آن از هر استان معرفی شد، اظهار داشت: این برنامه به منظور ایجاد وحدت رویه، افزایش تاثیرگذاری و شورآفرینی با شعار (آینده ساختنی است) در مراکز سراسر کشور برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه با بیان این که یک عضو نوجوان کانون به رقابت های ملی جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافت، خاطرنشان کرد:  محترم حجت شمامی، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منجیل، به بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافت.

وی تصریح کرد: این عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون منجیل، با قصه‌ (نقاشان چینی و رومی) در مرحله کتابخانهای و استانی این دوره از جشنواره شرکت داشت که از سوی داوران به‌ عنوان ۱۵ قصه‌ گوی برتر به رقابت های بین المللی قصه گویی راه یافت.

وی خاطر نشان کرد: این نوجوان عضو کانون گیلان در مرحله پایانی بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که از بیست و ششم تا سی ام ماه آینده در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شرکت خواهد کرد.

ضیائی،  ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج این فرهنگ به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از اهداف برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی عنوان کرد. 

فراخوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار (آینده ساختنی است) تیرماه امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

افزون بر ۵۰ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۳۱ گانه کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

برچسب‌ها رشت جشنواره قصه گویی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت جشنواره قصه گویی گیلان رشت جشنواره قصه گویی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین