Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@18:51:50 GMT

جلسه کمیسیون امنیت برای بررسی اعتراضات اخیر

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۰۶۷

ساعت 24- یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جلسه این کمیسیون برای بررسی اعتراضات به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

 قاسم جاسمی، اظهار کرد: قرار بود تعدادی از مسئولان امنیتی و انتظامی و دستگاه‌های مربوطه در جلسه امروز کمیسیون برای بررسی اقدامات انجام شده جهت کنترل اعتراضات و ارائه گزارشات حضور پیدا کند که این اتفاق رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل قرار شد این جلسه دوشنبه هفته آینده (4 آذر) تشکیل شود.

به گفته وی در این جلسه از وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی و انتظامی، دولت و سپاه دعوت به عمل خواهد آمد.

درخواست مهلت حاجی میرزایی از کمیسیون آموزش برای پاسخگویی به سوال نماینده سبزوار

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تعیین 2 هفته وقت برای وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به سوال نماینده سبزوار خبر داد.

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 28 آبان) این کمیسیون گفت: در این جلسه حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخ به سوالات حسن کامران نماینده اصفهان، حسین مقصودی نماینده سبزوار، محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در کمیسیون حاضر شد.

وی افزود: سوال نماینده اصفهان مبنی بر ضایع شدن حق برخی از داوطلبان کنکور در دانشگاه فرهنگیان بود که پس از اعلام قبولی به این افراد اعلام شده بود که به دلیل عدم کسب حد نصاب نمرات حق شرکت در کلاس‌ها را ندارند اما در نشست امروز این کمیسیون مقرر شد حق شرکت در کنکور را برای سال‌های آتی داشته باشند و نظام وظیفه نیز مساعدت لازم را با این داوطلبان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: سئوال بعدی از وزیر آموزش و پرورش مربوط به حسین مقصودی بود.

میرزاده گفت: سوال نماینده سبزوار درباره تبعیض در توزیع امکانات در مناطق محروم بود که وزیر آموزش و پرورش 2 هفته وقت برای اقناع نماینده سئوال کننده درخواست کرد.

وی افزود: سوال محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ هم درباره رتبه‌بندی معلمان و سند تحول بنیادین بود که بنا به در خواست نماینده سوال کننده، این سئوال فعلا به تعویق افتاد. ضمن اینکه سئوالات از وزیر علوم نیز به دلیل همزمانی نشست این کمیسیون با جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به هفته آتی موکول شد.

برخی اعضای کمیسیون اقتصادی از توضیحات دژپسند قانع و بعضی متقاعد نشدند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور دژپسند در این کمیسیون گفت: تعدادی از اعضا از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شده و تعدادی هم اعلام کردند که نیاز به بررسی‌های تکمیلی دارند و برخی هم متقاعد نشدند.
الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در این کمیسیون در جمع خبرنگاران گفت: قوه مقننه علاوه بر قانونگذاری وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را هم برعهده دارد.

وی با اشاره به طرح 9 سؤال از وزیر اقتصاد در جلسه عصر امروز این کمیسیون اقتصادی، گفت: دژپسند به صورت مفصل توضیحاتی را در مورد بخش‌های مختلف بانک،‌ بیمه،‌ گمرک و بازار ارائه کرد.

حضرتی خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شده و تعدادی هم اعلام کردند که نیاز به بررسی‌های تکمیلی بیشتری دارند، ضمن اینکه برخی هم از این پاسخ‌ها قانع نشدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در جلسه عصر امروز آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و پاسخگوی سؤال نمایندگان بود.

لغو 166 عنوان قانونی قدیمی و بلااثر در کمیسیون شوراها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از لغو 166 قانون زائد، قدیمی و بلااثر در حوزه شهری در این کمیسیون خبر داد.

محمدجواد کولیوند رئیس امور داخلی کشور و کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: 166 عنوان قانونی که پیش از این توسط معاونت قوانین مجلس زائد، قدیمی و بلااثر تشخیص داده شده بود در جلسه عصر امروز بررسی و لغو شد.

وی افزود: این قوانین عمدتا مربوط به سال‌های گذشته بوده است اما همچنان در کشور ما موجود است در حالی که چون قابلیت اجرایی نداشته زاید محسوب شده و با پیشنهاد معاونت قوانین مجلس در کمیسیون شوراها برررسی و با رای نمایندگان لغو و بلااثر شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: پیش از این هم تعداد زیادی قوانین در حوزه انتخابات و احزاب که قدیمی و بلااستفاده بودند توسط این کمیسیون حذف شده بودند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی مجلس احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علیرضا منادی سفیدان» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات مجلس پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم تقسیم بندی به این صورت باشد که ۲۰ درصد نمایندگان اقلیت اصلاح طلبی، ۳۰ درصد مستقل و ۵۰ درصد اصول‌گرا باشند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

باید چرخه آموزش و پرورش اصلاح و مسائل و مشکلات معلمان برطرف شود، حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد، بنابراین در دستمزد کارگران و بازنشستگان باید اصلاحاتی انجام شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اکنون رئیس کمیسیون آموزش مجلس هستم و قصد دارم در این کمیسیون بمانم چراکه اهمیت فراوانی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

یکی از چالش‌های استان ما تنش آبی است که با کمبود آب روبرو بوده و نیازمند برنامه میان مدت و بلند مدت است،

استقرار مس آذربایجان نیز ضروری است با اینکه رئیس جمهور دستور داده اما همچنان عملیاتی نشده است.

حاشیه نشینی تبریز سومین چالش ماست، میزان فقرا افزایش و تعداد ثروتمندان کاهش می‌یابد، برخی مدارس فرسوده شده و نیازمند بازسازی هستند، زیرساخت راه و جاده مشکلات متعددی دارد، آزادراه تبریز-زنجان شاهراه ترانزیتی است و وضعیت مناسب ندارد.

کد خبر 6080896

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از مرکز آموزش عمومی انتخابات الکترونیک در لواسان
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد