Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته پنجم دور گروهی مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین در گروه سوم به انجام رسید و در هفته‌ای که تیم ملی ایران استراحت داشت، هنگ کنگ با ۲ گل از سد کامبوج گذشت و عراق در برابر بحرین به تساوی بدون گل رسید.

بازی اول اهمیتی برای تیم مارک ویلموتس نداشت اما تقسیم امتیازات بین عراق و بحرین به نوعی بهترین نتیجه ممکن برای فوتبال‌دوستان ایرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نتیجه عراق و بحرین با یک بازی بیشتر نسبت به ایران با ۱۱ و ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم جای گرفتند تا ایران به ترتیب با آنها پنج و سه امتیاز فاصله داشته باشد.

حالا ملی‌پوشان ایرانی می‌توانند به سرگروهی همچنان امیدوار باشند. اگر عراق امروز به پیروزی می‌رسید فاصله‌اش با ایران به هفت امتیاز افزایش پیدا می‌کرد و در صورت شکست در بازی برگشت نیز همچنان بالاتر از ایران می‌بود. پیروزی شاگردان هلیو سوسا مقابل عراق نیز به طریقی دیگر، آنها را از دسترس ایران خارج می‌کرد ولی حالا با تقسیم امتیازت هم بحرین در دسترس باقی ماند و هم عراق نتوانست اولی خود را مسجل کند.

حالا همه چیز در دستان خودمان است. ایران باید چهار مسابقه دور برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارد تا با خیال راحت به عنوان سرگروه و با ۱۸ امتیاز به مرحله بعدی راه پیدا کند. عراق به جز بازی با ایران باید به مصاف هنگ کنگ و کامبوج برود که پیروزی در هر ۲ دیدار تقریبا ۱۰۰ درصد است و باید عراق را ۱۷ امتیازی بدانیم. بحرین نیز به جز بازی با ایران در ورزشگاه آزادی می‌بایست در برابر هنگ کنگ و کامبوج پیکار کند که کسب ۶ امتیاز در آن ۲ دیدار بسیار محتمل به نظر می‌رسد، پس آنها نیز تا امتیاز ۱۵ پیشروی خواهند کرد.

اتفاقات بازی امروز به نحوی بود که حتی اگر ایران در دیدار آخر خود مقابل عراق در تهران شکست بخورد، با توجه به تفاضل گل فعلی در رده دوم گروه قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد جزو بهترین تیم‌های دوم خواهد بود و به مرحله بعدی می‌رسد اما بازهم اما و اگرهایی به وجود خواهد آمد. ویلموتس و شاگردانش با چهار پیروزی در برابر هنگ کنگ (آزادی)، کامبوج (کامبوج)، بحرین (آزادی) و عراق (آزادی) به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد و شکی در این مساله وجود ندارد.

برچسب‌ها بحرین تیم ملی ایران هنگ کنگ تیم ملی تیم ملی عراق عراق تیم ملی بحرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین تیم ملی ایران هنگ کنگ تیم ملی تیم ملی عراق عراق تیم ملی بحرین بحرین تیم ملی ایران هنگ کنگ تیم ملی تیم ملی عراق عراق تیم ملی بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب آرسنال-چلسی: پوچتینو علیه صدرنشین

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس امشب در ورزشگاه امارات از چلسی میزبانی خواهد کرد.

دربی لندن بین این تیم‌ها درحالی برگزار می‌شود که هر کدام از آن‌ها شرایط متفاوتی دارند. آرسنال که به تازگی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ حذف شده، در هفته گذشته مقابل ولورهمپتون برنده شده و در کورس کسب عنوان قهرمانی است.

آرسنال با تفاضل گل بیشتر نسبت به لیورپول پیش از بازی امشب در صدر جدول رده بندی قرار دارد و منچسترسیتی هم با یک بازی و یک امتیاز کمتر بعد از لیورپول در رده سوم قرار دارد.

در طرف مقابل چلسی بعد از شکست در بازی حساس مقابل منچسترسیتی به این رقابت رسیده است. شاگردان مائوریسیو پوچتینو با نتیجه 1-0 در نیمه نهایی جام حذفی شکست خورده و شانس کسب این جام را از دست دادند.

چلسی در فاصله 13 امتیازی با تاتنهام رده پنجمی، شانس کمی برای کسب سهمیه‌های اروپایی دارد اما تلاش می‌کند در بازی‌های باقی مانده فصل نتایج بهتری کسب کند.

ترکیب دو تیم برای بازی امشب به شرح زیر است:

آرسنال: داوید رایا، بن وایت، ویلیام سالیبا، گابریل ماگالائش، تاکه‌هیرو تومیاسو، دکلان رایس، توماس پارتی، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا، لئاندرو تروسارد، کای هاورتز

چلسی: جورجه پتروویچ، آلفی گیلکریست، اکسل دیساسی، بنوا بادیاشیله، مارکو کوکوریا، مویسس کایسدو، انزو فرناندز، کانر گالاگر، نونی مادوئکه، نیکلاس جکسون، میخایلو مودریک

دیگر خبرها

  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه
  • موناکو، PSG را یک هفته دیگر در انتظار قهرمانی گذاشت
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • ترکیب آرسنال-چلسی: پوچتینو علیه صدرنشین