Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: رئیس‌جمهور اردوغان و سران فرانسه، آلمان و انگلیس پس از اجلاس ناتو نشست چهارجانبه ای خواهند داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره تصمیم آمریکا پیرامون شهرک‌ سازی های غیرقانونی در اراضی متعلق به فلسطینیان نیز ادامه داد: این اظهارات تاسف‌بار که به منزله زیرپاگذاشتن قوانین بین‌المللی و حقوق فلسطینیان است را رد و آن را محکوم می‌کینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا با استفاده از عبارت «شهرک» کلمه‌بازی می‌کند، مناطق مذکور نه شهرک بلکه اراضی اشغالی به شمار می‌رود و متعلق به فلسطینیان است.

در همین ارتباط، «روپرت کالویل»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در ژنو، مواضع اخیر آمریکا را به معنای تغییر فاحش در سیاست چهار دهه گذشته این کشور عنوان کرده و چنین رویکردی را در مغایرت با حقوق بین‌الملل عنوان کرد.

آمریکا به تازگی مدعی شده که حق رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد و در همین ارتباط نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور دیگر شهرک‌های اسرائیل را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

این در حالی است که پیش از این آمریکا شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌دانست.

علاوه بر سازمان ملل، کشورهای اروپایی، فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی نیز موضع‌گیری اخیر آمریکا درباره فلسطین را محکوم کرده‌اند.

کد خبر 4776393

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم کالین فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین عراق سوریه ایران ترکیه روسیه دونالد ترامپ لبنان بولیوی ایوو مورالس فرانسه استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد