Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کالین که سه‌شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت همچنین انصراف از خرید اس-۴۰۰  از روسیه را نیز رد کرد

وی با اشاره به اینکه ترکیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ با روسیه قرارداد امضا کرده و روند تحویل این سامانه براساس برنامه پیش می‌رود، افزود: در حال حاضر، امضای قرارداد جدید با روسیه در خصوص این سامانه دفاعی مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کی بیلی هاچیسون" سفیر دائم آمریکا در ناتو پیشتر اعلام کرد، آمریکا همچنان امیدوار است ترکیه از خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه انصراف دهد.

کالین در ادامه افزود: روند انتقال اجزای سامانه اس ۴۰۰ در هفته‌ها و ماه‌های آینده ادامه خواهد یافت و این یک سامانه دفاعی است که آنکارا با خرید آن، قصد حمله به کشور دیگری را ندارد.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با درخواست از آمریکا و روسیه برای پایبندی به تعهدات‌شان در خصوص منطقه امن در شمال شرق سوریه، افزود: آنکارا به مذاکرات با روسیه در خصوص استان ادلب ادامه می‌دهد.

وی گفت: مسکو و واشنگتن مسؤول توقف حملات تروریستی (به ترکیه) هستند.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن به طور موقت متوقف شد و دولت اردوغان به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس ۵ روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه ۱۰ بندی میان روسیه و ترکیه  که ۳۰ مهرماه در بندر "سوچی" برای توقف عملیات نظامی ترکیه منعقد شد، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.

برچسب‌ها ترکیه روسیه امريكا موشک اس -400 پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه روسیه امريكا موشک اس 400 ترکیه روسیه امريكا موشک اس 400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟