Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد مردان زمانی که درآمد همسرشان از ۴۰ درصد درآمد خانوار بیشتر شود، استرس می‌گیرند. تاریخ انتشار: 02:44 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۴۰۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یافته‌های پژوهش جدید محققان دانشگاه باث انگلستان (University of Bath) حاکی از آن است که تجاوز درآمد بانوان از ۴۰ درصد مجموع کل درآمد خانوار، مردان را معذب می‌کند و مردانی که از لحاظ مالی کاملا به همسرانشان وابسته‌اند بیشترین میزان استرس را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این پژوهش که در یک بازه ۱۵ ساله بر روی بیش از ۶ هزار زوج آمریکایی انجام شد، نشان داد که مردان زمانی که تنها نان‌آور خانواده باشند و تمام مسئولیت مسائل مالی بر دوششان باشد بیشترین سطح اضطراب را تجربه می‌کنند، این در حالی است که هرچه درآمد همسرانشان به ۴۰ درصد درآمد کل خانواده نزدیک می‌شود از میزان این اضطراب کمتر می‌شود؛ گفتنی است با عبور درآمد بانوان از این مرز، استرس مردان نیز به تدریج بیشتر می‌شود.

به گفته جوآنا سیردا از اقتصاددانان دانشکده مدیریت دانشگاه باث، یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که عرف‌های اجتماعی در مورد نان‌آور بودن مردان و کلیشه‌های سنتی در مورد این که مردان از همسرانشان درآمد بالاتری دارند، می‌تواند برای سلامت مردان خطرناک باشد. این یافته‌ها همچنین نشانی از قدرت و پایداری کلیشه‌ها در مورد هویت جنسیتی هستند.

بیشتر بخوانید: اختلالات روانی در پی تصادف بروز می‌کند آموزش بهداشت روان در محل کار چقدر مهم است؟!

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسان‌های منتشر میشود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اختلالات روانی درمان استرس هویت جنسی درآمد خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد