Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، دعوای حقوقی برای تغییر کاربری خانه‌ای که رهبر حزب نازی آلمان در آن به دنیا آمده سال‌ها ادامه داشت و سرانجام در روزهای پایانی ۲۰۱۹ به نتیجه رسید. این ساختمان زردرنگ در شهر شمالی برانائو نزدیک مرز اتریش و آلمان واقع شده و سه سال پیش در اختیار دولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وفاداران هیتلر هنوز از آلمان حقوق می‌گیرند

۲۰ آوریل ۱۸۸۹ کودکی در خانه زردرنگ شهر برانائو به دنیا آمد که پدر و مادرش نام آدولف را برایش برگزیدند. این خانه برای حدود یک قرن در اختیار خاندان گرلیند پومر بود و دولت اتریش توانست در یک دعوای حقوقی آن را به حکم بالاترین مرجع قضایی این کشور از آن خود کند. هر چند دولت باید خسارتی به خاندان پومر بدهد که میزان آن تقریبا حدود ۸۱۰ هزار یورو (۹۰۰ هزار دلار) برآورد شده است.

وزارت کشور اتریش در آینده نزدیک از معماران و طراحان دعوت خواهد کرد تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای تبدیل کردن زادگاه هیتلر به پاسگاه مرکزی پلیس برانائو ارائه کنند. وولفگانگ پشورن، وزیر کشور اتریش در یک بیانیه رسانه‌ای اعلام کرد تبدیل شدن محل تولد رهبر حزب نازی به ایستگاه مرکزی پلیس یک نشانه آشکار دارد و آن اینکه قرار نیست این خانه محلی برای زنده نگه داشتن یاد نازیسم باشد.

رقابت برای طراحی ایستگاه مرکزی پلیس برانائو در سطح اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و طرح نهایی و برگزیده نیمه اول ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. خاندان پومر این خانه ۸۰۰ مترمربعی را از دهه ۱۹۷۰ با هزینه ماهانه ۴۸۰۰ یورو به وزارت کشور اتریش اجاره می‌داد و دولت از آن به عنوان مرکز نگهداری معلولان بهره می‌برد.

توقیف سه نقاشی آبرنگ هیتلر در حراجی برلین

قرارداد اجاره از سال ۲۰۱۱ دیگر تمدید نشد و پومرها زیر بار بازسازی بنا یا فروختن آن نرفتند. زادگاه هیتلر در این هشت سال خالی بود و اقدام دولت برای خراب کردن آن هم با مخالفت تاریخدان‌ها و سیاستمداران بی‌نتیجه ماند. هر سال در زادروز هیتلر گروه‌های ضدفاشیست بیرون این خانه زردرنگ راهپیمایی اعتراضی برگزار می‌کردند.

کد خبر 464275 برچسب‌ها اتریش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان