Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:26:27 GMT

پیشرفت ۱۳ درصدی سد گرین در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۱۳۷

پیشرفت ۱۳ درصدی سد گرین در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن بهرام‌نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی سد گرین سال گذشته از سوی وزیر نیرو با اعتبار ۲۳۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که در حال حاضر کار جایگزین شدن جاده در این محور با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام و کار ساخت بستر‌های سد نیز ۱۳ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص ضرورت ساخت سد گرین در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه در نهاوند ۱۳ سراب وجود دارد و نزدیک به ۱۰ متر مکعب در ثانیه از آن خارج می‌شود، ساخت این سد در دستور کار قرار گرفت در حالی که سایر شهرستا‌ن‌های استان یک یا دو سد در آن‌ها احداث شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت میزان تخصیص آب سد به بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: از مجموع ذخایر آب سد ۱۹/۱ میلیون متر مکعب برای شرب، سه میلیون متر مکعب برای صنعت استفاده می‌شود و حق آب کشاورران نیز ۴۵ میلیون متر مکعب نیز تعیین شده است.

او با بیان اینکه برای تامین اعتبار این طرح از دو ظرفیت فاینانس داخلی و ظرفیت سه عاملی شامل مدیرعامل، کارفرما و پیمانکار استفاده شده است بیان کرد: مجوز ماده ۵۶ فاینانس برای طرح دریافت شده است.

بهرام‌نیا اضافه کرد: اگر زمانی دولت نتواند در این طرح سرمایه‌گذاری کند بخش خصوصی با استفاده از ماده ۵۶ در این خصوص مشارکت کرده و پس از تنفسی که ایجاد می‌شود دولت و بانک مرکزی با ۱۷ درصد سود پول را به پیمانکار بر می‌گرداند.

او ساخت جاده جایگزین را یکی از برنامه‌های در دست اقدام برای تسریع در ساخت سد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کار احداث جاده جایگزین به طول چهار کیلومتر و ۲۰۰ در دست اقدام است که دو کیلومتر و ۲۰۰ متر آن انجام و به مرحله آسفالت رسیده که پس از پایان بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه آسفالت می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریورماه سال آینده جاده جایگزین به طور کامل تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اوبیان کرد: تا کنون برای ساخت جاده جایگزین ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شود.
انتهای پیام/ج


ساخت سد گرین نهاوند ۱۳ درصد پیشرفت داشته است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی

شما شهروندان عزیز در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

عدم پیشرفت مسکن ملی متقاضیان بجنورد را در نیمه راه گذاشت

تنکابنی‌ها در انتظار دریافت کلید طلایی مسکن ملی

روند کند ساخت مسکن ملی متقاضیان سیرجانی را گلایه‌مند کرد

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد بلاتکلیفی متقاضیان و عدم پیشرفت پروژه مسکن ملی، در لینک زیر مشاهده کنید.

ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است

ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین