Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:32:55 GMT

۵ نکته که هنگام خرید خودروی دست دوم باید رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۱۷۵

۵ نکته که هنگام خرید خودروی دست دوم باید رعایت شود

برای بررسی موتور خودرو دست دوم موارد زیر را درنظر بگیرید:

۱- زمانی که خودرو روشن است کاپوت را بازکنید اگر دود مشاهده کردید نشان دهنده فرسوده بودن رینگ‌های پیستون یا سیلندر‌های خودرو است. درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه.

۲- خروج دود آبی از اگزوز خودرو نشان دهنده مشکل موتور خودرو است، این دود آبی رنگ معمولا هنگام استارت خودرو از اگزوز خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشاهده این دود خودتان عقب خودرو باشید و از فردی بخواهید که خودرو را روشن کند.

۳- اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد یعنی از خودرو به درستی مراقبت نشده است.

۴- اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالا آب وجود دارد که این اتفاق اکثرا به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر است. تعمیر این خودرو با این مشکل بزرگ، ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد.

۵- اگر وضعیت روغن خودرو خوب باشد روغن نیمه شفاف و به رنگ عسلی خواهد بود. روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد. اگر روغن خودرو مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از خودرو به خوبی مراقبت و رسیدگی نشده است.

 

منبع:خودروکار

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو دست دوم موتور خودرو نکات خرید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور