Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:15:23 GMT

۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری اهل بیت است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۱۶۳۱

۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری اهل بیت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه سه شنبه در همایش یاوران وقف در محل حسینیه اعظم زنجان، گفت: وقف یک سنت حسنه است که انجام آن برکات زیادی را به دنبال دارد. 

وی با بیان اینکه وقف بالاترین و ارزشمندترین خیرات و صدقات جاری خواهد بود و این مهم موجب آرامش انسان پس از مرگ خواهد شد، افزود: استفاده از ظرفیت وقف موجب سازندگی و توسعه جامعه می‌شود، بنابراین باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یکی از اقدامات ماندگار در جامعه  است و آثار و برکات وقف برای همیشه در جامعه خود را نشان می دهد. 

موسوی با بیان اینکه وقف در همه بخش های جامعه تاثیرگذار بوده و توانسته بسیاری از نیازهای جامعه را پاسخگو باشد، افزود: رفاه اجتماعی جامعه یکی از برکات وقف است و باید بر این امر اذعان داشت که وقف ارزشمندترین خیرات و صدقات جاری است.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امو خیریه ابراز کرد: ۴۰ درصد موقوفات در زمینه عزاداری است و در حوزه اجتماعی هم آثار و برکات بسیاری دارد که رفاه جامعه یکی از آثار و برکات وقف است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است، گفت: موقوفات متعددی در حوزه درمانی در کشور وجود دارد و باید از ظرفیت موقوفات درمانی در ارائه خدمات به بیماران نیازمند استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج  و توسعه وقف در حوزه بهداشت و درمان، افزود: جامعه نیازمند توسعه وقف در حوزه بهداشت و درمان است و باید توجه ویژه به این بخش صورت بگیرد.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به فعالیت های موکب های سازمان اوقاف در اربعین حسینی در داخل ایران و کشور عراق، گفت: فعالیت های موکب های اوقاف در ایام اربعین باعث رضایتمندی مردم شد و خدمات خوبی در این موکب ها ارائه شد.

موسوی با بیان اینکه فعالیت موکب اوقاف استان زنجان در سامرا خوب بود، افزود:  خادمین زنجانی در پذیرایی و اسکان زائران سنگ تمام گذاشتند.

کد خبر 4776537

منبع: مهر

کلیدواژه: سيد كاظم موسوي سازمان اوقاف و امور خیریه وقف بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز بارش برف گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

سخنگوی دولت اعلام کرد که بنا بر اعلام وزارت اقتصاد نیز ۳۶۰ همت تعهدات اوراقی که در دولت‌های قبل منتشر شده بودند، تاکنون در دولت سیزدهم تسویه شده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت در زمینه اجاره مسکن و حمایت از دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: یکی از اهداف دولت، تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه است و افتتاح‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است. دولت سعی کرد لایحه خود درباره موضوع طرح ساماندهی اجاره‌بها را تجمیع کند. طرح نهایی‌شده و در مجلس مورد اصلاح قرار می‌گیرد که امیدواریم به تایید نهایی و ابلاغ برسد که کمک خوبی به ساماندهی بازار اجاره خواهد کرد.

وی افزود: این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران