Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است.

سیدامین قاسمی بیان کرد: در دریاچه گهر طی چندماه اخیر اقداماتی از جمله بازسازی پل‌ها و مسیر دسترسی که بر اثر سیل تخریب شده بود، ساخت و به‌سازی سرویس‌های بهداشتی و کار‌های انتقال آب را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقداماتی برای تامین برق دریاچه در نظر گرفته‌ایم و تا اوایل سال آینده مشکل تأمین برق را به وسیله نیروگاه برق‌آبی حل می‌کنیم.

قاسمی اظهار کرد: دریاچه گهر به علت اینکه منطقه حفاظت شده و متولی آن محیط زیست است، ما با هماهنگی این اداره خدماتی را به گردشگران ارائه و در بحث زیرساخت‌ها با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان درخصوص تخریب‌های زیست محیطی تور‌های گردشگری گفت: تور‌های ما از طریق آژانس‌های دارای مجوز و تورلیدر‌های آموزش‌دیده فعالیت می‌کنند. تورلیدر‌ها در دوره‌های آموزشی سالانه شرکت و با برنامه‌ریزی و هدف خاص تور‌ها را هدایت می‌کنند و به نوعی تبلیغی برای حفاظت هرچه بیشتر ازمحیط زیست استان انجام می‌دهند.

او  اضافه کرد: تخریب‌های محیط زیستی عمدتاً ازطریق تور‌های غیرمجاز است که ما تعدادی از آن‌ها را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم تا اقدامات قانونی لازم درخصوص آن‌ها انجام گیرد؛ چون نه شئون اسلامی و رفتاری را رعایت می‌کنند و نه آموزش دیده‌اند که بتوانند اصول فرهنگ گردشگری و طبیعت‌گردی را ترویج کنند.

انتهای پیام/ب

برخورد با تور‌های گردشگری متخلف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری تورهای گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی