Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:53:09 GMT

عسلویه دستگاه سنجش هوای محیطی می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۴۳۱

عسلویه دستگاه سنجش هوای محیطی می‌خواهد

علیرضا مصلحیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عسلویه تا سال ۹۶ از دستگاه سنجش هوای محیطی برخوردار بود ولی با سرقت این دستگاه، اکنون مدت 2 سال است که فاقد دستگاه سنجش هوا است.

وی بیان کرد: اکنون شهرهای بوشهر، برازجان، خورموج، کنگان دارای این دستگاه هستند و دیلم به عنوان پنجمین شهر استان بوشهر است که راه‌اندازی دستگاه سنجش هوای محیطی آن در دست اقدام است و بزودی این مهم محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلحیان ادامه داد: در ارزیابی‎های صورت گرفته در ۶ ماه نخست امسال بوشهر 2 روز دارای هوای پاک، 69 روز قابل قبول، 21 روز ناسالم برای گروه‎های حساس و چهار روز ناسالم و ۹۰ روز نیز دستگاه سنجش به دلیل نبود هزینه تعمیر خاموش بوده‌است.

وی افزود: در برازجان نیز روزهای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم به ترتیب ۵، ۱۵۱، ۱۴ و ۳ بوده و ۱۳ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

مصلحیان ادامه داد: کنگانی‎ها نیز در ۶ ماه امسال هوای پاک تنفس نکردند و هوای قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس، ناسالم و بسیار ناسالم در این شهر به ترتیب ۱۳۰، ۳۵ و ۳ و یک روز بوده و ۱۷ روز نیز دستگاه سنجش هوای محیطی آنها خاموش گزارش شده‌است.

کارشناس مسئول سیستم پایش هوای استان بوشهر گفت: در گناوه نیز میزان روزهای برخوردار از هوای پاک، قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس به ترتیب یک، ۱۰۹، ۵۷ و ۸  روز گزارش شده و ۱۱ روز نیز دستگاه خاموش بود.

وی یادآور شد: خورموج نیز که دستگاه سنجش هوای آن اواخر خردادماه راه‌اندازی شده هوای پاک نداشتند و هوای قابل قبول، ناسالم برای گروه‎های حساس و ناسالم به ترتیب ۵۵، ۵ و یک روز بوده و ۳۲ روز نیز دستگاه خاموش بوده است.

مصلحیان در ارتباط با دلیل خاموشی دستگاه‎ها گفت: این دستگاه‌ها هر ۲ ماه یکبار باید فیلتر آنها تعویض شود که به دلیل هزینه ۲۰ میلیون ریال و کمبود اعتبارات این مهم منجر به خاموشی چند روز یا چند ماهه دستگاه‎ها می‎شود.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا عسلویه بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۲۲ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم برای عموم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۹۶، کرج با شاخص ۵۳، بوشهر با شاخص ۶۱، تهران با شاخص ۸۷، بیرجند با شاخص ۵۲، مشهد با شاخص ۵۱، بجنورد با شاخص ۶۳، اهواز با شاخص ۹۲، زنجان با شاخص ۸۵، سمنان با شاخص ۵۴، قزوین با شاخص ۸۴، قم با شاخص ۶۱، سنندج با شاخص ۷۸، یاسوج با شاخص ۶۳، اراک با شاخص ۷۰ و همدان با شاخص ۵۳، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته ششم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، کرمان و اراک، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

در همین راستا، شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۲۶، شهرکرد با شاخص ۴۴، زاهدان با شاخص ۳۸، کرمان با شاخص ۴۹ و کرمانشاه با شاخص ۴۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، بوشهر، بجنورد، کرمانشاه و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته همین شرایط در استان‌های کشور حاکم بوده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748047

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق