Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:22:19 GMT

 ۲۸۰ قطعه بلبل خرما  در آبادان رها سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۲۷۹۹

 ۲۸۰ قطعه بلبل خرما  در آبادان رها سازی شد

علی فتحی نیا به خبرنگار مهر گفت: ۲۸۰ قطعه بلبل خرما با همکاری پلیس آگاهی آبادان کشف و ضبط شدد و در اسرع وقت به منظور جلوگیری از تلف شدن پرندگان، پس از اطمینان از سلامت آنها در بین دانش آموزان مدرسه پسرانه حافظ آبادان رها سازی شدند.

وی، جریمه هر قطعه بلبل را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خسارتی که در اثر زنده گیری این پرندگان به محیط زیست وارد می شود بسیار بیشتر از این مبلغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، بلبل خرما قدری از بلبل بزرگ‌تر است و نر و ماده آن هم‌شکل هستند.

سر و گلوی سیاه با لکه بزرگ سفید در ناحیه گونه، سطح پشتی قهوه‌ای روشن، سطح شکمی خاکستری چرک، پوشپرهای زیر دمی زرد نارنجی و دم سیاه با نوک سفید دارد. روی سر اثری از کاکل دارد.

کد خبر 4776703

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان ابادان حیات وحش پرندگان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف شیراز گرگان قزوین بنزین خطبه های نماز جمعه هفته وحدت سفر استانی قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان

کوهستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده ضمن اینکه تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه طی این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیر زمینی خواهد شد. 

او افزود: پرندگان هم با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلبشان بازگشته اند.

کوهستانی با اشاره به این که به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند ادامه داد: بعلاوه باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشورهمسایه (افغانستان) آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر هم بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان این که در تعطیلات نوروز حدود هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند بیان کرد: اما تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند